به گزارش پارس به نقل از تسنیم، جام جهانی 2014 برزیل بامداد جمعه آغاز می‌شود و این در حالی است که استادیوم آره‌نا داس دوناس شهر ناتال هنوز آماده نیست. تا این لحظه بازرسی‌های ایمنی و امنیتی از استادیوم آره‌نا داس دوناس صورت نگرفته و این در شرایطی است که این ورزشگاه فردا باید میزبان بازی مکزیک و کامرون باشد.

با وجود هزینه‌های سنگین و بودجه کلان و فراتر از حد انتظاری که دولت برزیل برای میزبانی از جام جهانی اختصاص داده است، هنوز استادیوم شهر ناتال آماده نیست. در حالی که سکوپا، مسئول برگزاری جام جهانی در برزیل تضمین داده است که ساخت استادیوم آره‌نا داس دوناس تمام شده است، سازمان اطفای حریق شهر ناتال اعلام کرده است که هنوز ایمنی استادیوم تازه تأسیس این شهر تضمین شده نیست، چرا که به این سازمان اجازه داده نشده است که از نظر ایمنی ورزشگاه را مورد بررسی قرار دهد.

از قرار معلوم استادیوم شهر ناتال همان مشکلی را دارد که استادیوم شهر سائوپائولو میزبان بازی افتتاحیه جام جهانی میان تیم‌های برزیل و کرواسی داشته است. سازمان آتش‌نشانی سائوپائولو نیز از تأیید امنیت ورزشگاه این شهر خودداری کرده بود که این اتفاق منجر به آن شد که فیفا ظرفیت ورزشگاه را از 68 هزار به 60 هزار نفر کاهش دهد و جای برخی از تماشاگران را تغییر دهد.