پايگاه خبري تحليلي «پارس»- مرتضی میثاقی- این خبر تایید نشد تا اینکه مشخص شد وی کارمند کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال است. دیروز توانستيم این فرد را پیدا کنيم و با وی درباره همه ابهامات ماجرای بلیت‌های بازارسیاه گفت‌وگو کنيم.

 

شایعات زیادی در مورد فروش غیرقانونی بلیت‌های سهمیه مخصوص خانواده فوتبال توسط برخی از کارمندان فدراسیون در برزیل و همچنین دستگیری عامل فروش بلیت قبل از بازی‌های ایران در جام جهانی منتشر شده است آیا این موضوع صحت دارد؟

ابتدا بگذارید من در این مورد یک سری توضیحاتی بدهم تا خودتان متوجه شوید که این داستان کذب است. فیفا به فدراسیون فوتبال ایران برای هر بازی 700 بلیت سهمیه «خانواده فوتبال» اختصاص داده بود که بدون نام بود و فدراسیون فوتبال هزینه آنها را به فیفا پرداخت کرده بود. قیمت این بلیت‌ها به ترتیب در سه قیمت90، 135 و 175 دلار بود. ما طی فراخوانی به جامعه فوتبال ایران، وزارتخانه‌ها، ارگان‌ها، دانشگاه‌ها و باشگاه‌های لیگ برتری و دسته یکی اعلام کردیم که می‌توانیم این بلیت‌ها را در اختیار آنها قرار دهیم اما واقعا تا پایان سال 92 هیچ درخواستی برای خرید این بلیت‌ها نداشتیم. اما ما طبق مجوز فیفا می‌توانستیم این بلیت را 10 درصد گران‌تر از قیمت‌های قبلی در اختیار هر کسی که خواهان بلیت بود قرار بدهیم. اما هر چه به زمان شروع جام جهانی نزدیک‌تر می‌شدیم اشخاصی به فدراسیون فوتبال مراجعه می‌کردند و درخواستشان را در فدراسیون ثبت می‌کردند. به هر حال فدراسیون فوتبال پول این بلیت‌ها را به فیفا پرداخت کرده بود و اگر این کار را نمی‌کردیم پول‌مان سوخت می‌شد.

 

درخواست هر سه بازی به یک اندازه بود؟

این‌طور نبود. بسیاری ازکسانی که نتوانسته بودند در سایت فیفا برای تهیه بلیت ثبت‌نام کنند به ما مراجعه می‌کردند تا ما برای آنها بلیت در نظر بگیریم این در حالی است که استقبال برای خرید بلیت دیدار ایران و آرژانتین بسیار بیشتر بود تا حدی که ما از فیفا تقاضای 100 بلیت اضافه کردیم و فیفا هم با این موضوع موافقت کرد.

 

داستان بازداشت یکی از کارمندان فدراسیون در حین بلیت‌فروشی بازی ایران و آرژانتین چیست؟

اصلا چنین موضوعی صحت ندارد.

 

حتی شایعه شده بود که آن فرد خود شما بوده‌اید...

من خودم مسئول این کار بودم و وقتی تعداد بلیت‌های باقی مانده را می‌توانستم با مجوز فیفا بفروشم چه دلیلی داشت که بازداشت شوم. البته در بازی ایران و آرژانتین که اصلا بلیتی برای فروش باقی نمانده بود و بلیت فروشی ما مربوط به بازی‌های ایران برابر نیجریه و بوسنی بود که در برابر بوسنی هم اصلا استقبال چندانی نشده بود.

 

خیلی از شاهدان عنوان می‌کنند که قیمت بلیت‌ها در بازار سیاه بسیار بیش از این مبلغی بوده که شما عنوان می‌کنید.

این دیگر به ما مرتبط نمی‌شود. ما که نمی‌توانستیم هر کسی که از ما بلیت می‌خرد را کنترل کنیم. وظیفه ما فروش این بلیت‌ها با ده درصد قیمت بالاتر از مبلغ اولیه بود که به ترتیب 99، 135و 5/192 دلار می‌شد. حتی در بازی برابر نیجریه پلیس محافظ کنار ما حاضر بود تا ما با خیال راحت این کار را انجام بدهیم.

 

موضوع دیگر اقلام فرهنگی بود که فدراسیون فوتبال تهیه کرده بود و قرار بود به‌طور رایگان در اختیار هواداران ایرانی حاضر در برزیل قرار بگیرد. اما گفته می‌شود این اقلام هم توسط بعضی افراد به فروش می‌رفته. شما چنین چیزی را مشاهده نکردید؟

من در این مورد مسوولیتی نداشتم و این کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال است که باید پاسخگو باشد. البته من در این زمینه چیزی نشنیدم و حتی در بازی ایران و نیجریه دیدم که آقای ملامحمد، رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال با کمک لیدرها این اقلام را به صورت رایگان در اختیار هواداران قرار می‌دادند و بعید می‌دانم این موضوع صحت داشته باشد.