جام جهانی 2014 برزیل با قهرمانی تیم ملی آلمان به پایان رسید.

این تیم در فینال با گل ماریو گوتسه توانست چهارمین قهرمانی در جام جهانی 2014 برزیل را نیز کسب کند.

پایگاه اینترنتی "بلیچر ریپورت" 25 شگفتی این رقابت‌ها را معرفی کرد که نام امیرحسین صادقی و تیم ملی فوتبال ایران در این فهرست به چشم می‌خورد.

* امیرحسین صادقی:

تیم ملی فوتبال ایران در سه بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی 2014 برزیل در کارهای دفاعی تیمی منظم و با برنامه بود. خیلی از این ویژگی به خاطر حضور امیر‌حسین صادقی در تیم بوده است.

این مدافع 32 ساله که در تیم استقلال ایران بازی می‌کند در ‌خط دفاعی ایران نمایش چشمگیری داشت. او در بازی با نیجریه توانست به خوبی امانول امنیکه را مهار کند و در بازی با آرژانتین نیز به خوبی از پس گونسالو هیگواین بر آید.

* تیم ملی فوتبال ایران:

نمایش خوبی تیم ملی فوتبال ایران باعث شد که خیلی از رسانه‌های این کشور به تمجید از "شاهزادگان پارسی" بر‌آیند. عملکرد آنها در مرحله گروهی جام جهانی 2014 برزیل فراتر از انتظارات بود.

تیم ملی فوتبال ایر‌ان در دیدار اول خود برابر نیجریه به تساوی بد‌ون گل رسید و در بازی برابر آرژانتین تا دقیقه‌ 91 این تیم را متوقف کرده ‌بود، اما در نهایت دروازه‌اش باز شد تا به شکستگی بخورد. تیم ملی فوتبال ایران در سومین دیدار خود نیز برابر بوسنی و هرزگوین با نتیجه‌ سه بر یک شکست خورد.