آلخاندرو سابيا مدعي است؛ تنها در صورتي حاضر است در سمت خود به عنوان سرمربي تيم ملي آرژانتين بماند که بتواند با 100 درصد توانش به اين تيم خدمت کند.


سابيا 59 ساله با اعلام اينکه در روزهاي پيش رو تصميم خود را براي ماندن يا نماندن در آلبي سلسته خواهد گرفت، در گفت‌وگو با شبکه TYC اظهار داشت: اول از همه بايد بگويم که من در جريان تصميمات اتحاديه فوتبال آرژانتين نيستم و نمي‌دانم که آنها براي آينده‌ام چه برنامه‌اي دارند. فعلاً بايد چند روزي به استراحت بپردازم اما مطمئناً همه چيز را رها نخواهم کرد چون آدم مسئوليت‌پذيري هستم. فکر مي‌کنم تا روز يک‌شنبه (فردا) تکليفم مشخص شود. با خوليو گروندونا (رئيس اتحاديه فوتبال آرژانتين ) تماس خواهم گرفت تا با او يک قرار ملاقات بگذارم.

وي افزود: تنها در صورتي به حضور به عنوان سرمربي تيم ادامه مي‌دهم که بتوانم با 100 درصد انرژي و توانم به تيم خدمت کنم و اين همان چيزي است که از بازيکنانم هم مي‌خواهم.

سرمربي نايب قهرمان جام جهاني 2014 در ادامه به تمجيد از عملکرد ليونل مسي، کاپيتان تيمش در جام جهاني پرداخت و او را به خاطر اينکه خودش را وقف تيم کرده، مورد تمجيد قرار داد.

وي تصريح کرد: مسي نمونه بارزي از آن کاري است که آرژانتين انجام داد. او جمعي فکر مي‌کرد نه فردي و تيم برايش هميشه در اولويت بود. او به عنوان بهترين بازيکن دنيا فدارکاري بزرگي انجام داد. او براي ما حامي بسيار مهمي در راه صعود از دور اول بود و در مراحل حذفي هم فهميد که لازم است شيوه بازي‌مان را تغيير دهيم. بايد او را تشويق و به خاطر قرباني کردن خودش براي تيم تحسين کنيم. مسي از تو به خاطر آرژانتيني بودنت، به خاطر اينکه آرژانتين را براي بازي انتخاب کردي و به خاطر اينکه براي اين تيم کم نگذاشتي، تشکر مي‌کنيم.

سابيا در پايان درباره بازي فينال جام جهاني گفت: من فينال را دوباره تماشا نکرده‌ام چون مي‌خواهم استراحت کنم اما مي‌گويم که ما مي‌توانستيم آن بازي را ببريم. به آلمان تبريک مي‌گويم چون بهترين تيم جام بود.