به گزارش پارس به نقل از ایسنا، بسیاری از افراد خواستار زیبایی هستند. محققان معتقدند می توانید با استفاده از مواد غذایی در زیبایی خود نقش داشته باشید.

اگر می خواهید چشم های درخشان داشته باشید می توانید چای سبز بنوشید. چای سبز حاوی ترکیبی فوق العاده از آنتی اکسیدان ها است که در سلامت چشم موثر است.

ماهی قزل آلا نیز می تواند برای پوست شما معجزه باشد. این ماهی های روغنی غنی از چربی ضروری است که از پیری پوست جلوگیری می کند. امگا ۳ موجود در ماهی قزل آلا نیز به حفظ قابلیت ارتجاعی پوست کمک می کند.

از دیگر مواد غذایی تاثیرگذار در زیبایی، تخم مرغ است. تخم مرغ می تواند برای موهای شما اثر فوق العاده ای داشته باشد. این ماده غذایی به این دلیل که حاوی مقدار زیادی پروتئین است برای رشد مو ضروری است. خوردن تخم مرغ نه تنها برای موهای شما خوب است همچنین می توانید به عنوان ماسک نیز از آن استفاده کنید.

برای سلامتی ناخن های خود هم می توانید کلم بخورید. کلم پیچ، مانند سایر سبزیجات سبز و برگ دار، غنی از آهن است. این ماده مغذی ضروری است زیرا کمبود آهن در رژیم غذایی، ناخن ها را شکننده و بد شکل می کند.

از مواد غذایی با رنگ قرمز که می تواند تاثیرات مفیدی برای بدن داشته باشد می توان به گوجه فرنگی اشاره کرد. گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است و می تواند در برابر آفتاب سوختگی از شما محافظت کند.

برنج قهوه ای نیز برای کاهش وزن موثر است، زیرا یک منبع کم چرب است. به علاوه، به دلیل بالا بودن فیبر در آن به شما احساس سیری می دهد.

جویدن آدامس های بدون قند نیز می تواند در سلامت دندان ها موثر باشد.