به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر پیام فرحبخش، متخصص تغذیه، گفت: بیشتر خانواده ها ترجیح می دهند تعطیلات نوروزی خود را در سفر بگذرانند اما متأسفانه افراد در مسافرت کمتر به تغذیه سالم و بهداشتی خود توجه می کنند.

وی گفت: در هنگام سفر نیز باید دقت شود تا همهٔ گروه های غذایی در رژیم غذایی افراد باشد.

وی افزود: معمولا افراد در سفر به علت نوشیدن کم آب، به یبوست مبتلا می شوند، پس توصیه می شود مقدار کافی آب بنوشید و حدالامکان از آب های بسته بندی و مطمئن استفاده شود و اگر در دسترس نبود، قبل از نوشیدن، آب را بجوشانید.

فرحبخش ادامه داد: در سفر از غذاهای سالم و ساده استفاده کنید و کمتر غذاهای چرب و سرخ شده مصرف شود و بهتر است آب و دوغ را جایگزین نوشابه ها و آبمیوه های مصنوعی کنید.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: از خریداری غذاهای بین راهی خودداری کنید و بیشتر از غذاهایی استفاده کنید که دخالت انسان در تهیه آن ها کمتر است.

وی اذعان داشت: مصرف لبنیات، میوه و سبزی تازه و سالم در هنگام سفر توصیه می شود و در هنگام استفاده از غذاهای محلی از سلامت موارد مورد استفاده در آن ها مطمئن شوید.

وی با بیان اینکه در هنگام سفر بهداشت فردی باید بیش از پیش رعایت شود گفت: قبل از خوردن غذا حتما دست ها را بشویید و همیشه مقداری غذا و تنقلات سالم همراه داشته باشید تا اگر گرسنه شدید از شیرینی ها و تنقلات ناسالم استفاده نکنید.