به گزارش پارس به نقل از تسنیم، همانطور که رسانه‌های بوسنیایی پیش‌بینی کرده بودند سافت سوسیچ، سرمربی تیم ملی بوسنی‌وهرزگوین در پست سرمربیگری این تیم باقی ماند. سوسیچ که قرارداد قبلی‌اش تا پایان رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل بود با امضای قرادادی دو ساله مجدداً هدایت این تیم اروپایی را تا پایان رقابت‌های یورو 2016 برعهده گرفت.

کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال بوسنی‌وهرزگوین پس از بررسی عملکرد سوسیچ به این نتیجه رسید که او را در پست سرمربیگری این تیم ابقا کند.  این مربی 59 ساله که از سال 2009 هدایت اژدهایان را برعهده دارد در 49 بازی رکورد 22 پیروزی، 8 مساوی و 19 شکست را از خود به جای گذاشت. تیم او در گروه F جام جهانی 2014 پیش از اینکه ایران را شکست دهد مقابل آرژانتین و نیجریه تن به شکست داد تا در کسب جواز صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها ناکام بماند.

سافت سوسیچ پس از امضای قرارداد جدید گفت: "اعضای کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال بوسنی‌وهرزگوین حمایت خود را از من نشان دادند و تصمیم گرفتیم که به همکاری‌مان با یکدیگر ادامه دهیم. پیش از این هم گفته بودم که ترک این تیم خیلی سخت است ولی هنوز این لحظه فرا نرسیده است. از حالا سعی خودمان را خواهیم کرد تا جواز حضور در مرحله پایانی یورو 2016 را به دست بیاوریم و نتایج بهتری نسبت به جام جهانی 2014 بگیریم."

بوسنی در گروه B مرحله مقدماتی یورو 2016 با تیم‌های قبرس، ولز، بلژیک، رژیم صهیونیستی و آندورا همگروه است.

سوسیچ در این‌باره گفت: "با وجود اینکه توانایی صعود از گروه‌مان را داریم ولی کار ساده‌ای در پیش نداریم. در بازی اول خودمان به دیدار قبرس می‌رویم و پس آن سه بازی دشوار با تیم‌های ولز، بلژیک و رژیم صهیونیستی خواهیم داشت. باید با احتیاط آماده این رقابت‌ها شویم و امتیازات کافی را به دست بیاوریم."