به گزارش پارس به نقل از ایرنا، علیرضا فغانی که بامداد امروز (سه شنبه) به ایران بازگشته است با بیان اینکه نمایندگان آسیا در رقابت های جام جهانی قضاوت های خوبی داشتند به ایرنا، افزود: کمیته داوران فدراسیون بین المللی فوتبال به رغم انتقادات فراوان علیه یوییچی نیشی مورا داور ژاپنی دیدار افتتاحیه همچنان این داور آسیایی و تیمش را در برزیل نگاه داشته و آنان همچنان شانس قضاوت در این مسابقات را دارند.


وی ادامه داد: همچنین روشن ایرماتوف ازبکستانی نیز در برزیل باقی ماند و او هم از بخت زیادی برای قضاوت در مراحل بعدی برخوردار است.

داور بین المللی فوتبال ایران در خصوص حضورش در این رقابت ها گفت: 10 روز قبل از آغاز رقابت ها به همراه حسن کامرانی فر به جام جهانی اعزام شدیم و در دوره های آموزشی و توجیهی فشرده شرکت کردیم.

فغانی با ابراز رضایت از عملکرد خود تصریح کرد: ما تابع تصمیمات کمیته داوران مسابقات بودیم اما به طور حتم تلاش خود را برای قرار گرفتن در جداول اصلی را از همین امروز آغاز خواهم کرد تا در صورت اعزام به جام جهانی بعدی، بتوانم قضاوت داشته باشم و برای کشور افتخار آفرینی کنم.

وی در باره برخورد مسوولان فدراسیون بین المللی با داوران پس از قضاوت ها نیز گفت: برخورد مسوولان کاملا حرفه ای بود آن ها قبول دارند، اشتباه جزیی جدایی ناپذیر از داوری است پس ما هم باید بپذیریم داوران نیز دچار خطا می شوند و در داخل کشور این همه هجمه علیه آنان راه نیاندازیم.

به گفته وی خوشبختانه بنا بر آمار رسمی فیفا در این دوره از رقابت ها درصد اشتباه داوران نسبت به دوره های قبل کمتر بوده است و داوران اشتباه تاثیر گذاری که درنتیجه دیدار تاثیر گذار باشد، نداشته اند.

به اعتقاد آنان در پایان دیدارهای فوتبال یک تیم می بازد و یک تیم می برد و اگر هم اشتباهی باشد، باید آن را بپذیریم و از کنارش بگذریم از این رو در پایان مسابقات کادر فنی و بازیکنان دو تیم با یکدیگرخوش و بش می کنند.

وی درپاسخ به این سووال که چرا فدراسیون برای تیم داوری ایران مراسم استقبال رسمی نگرفت و برگزار نکرد، اظهارداشت: مسوولان فدراسیون در نظر داشتند طی مراسم رسمی از داوران اعزامی در فرودگاه استقبال کنند اما با توجه به ساعت بازگشت که سه بامداد بود از آنان درخواست کردیم این موضوع را به زمان دیگری موکول کنند که مورد موافقت مسوولان فدراسیون نیز قرار گرفت.