پايگاه خبري تحليلي «پارس»- در‌حالي که اين روزها موج گسترده‌اي براي حمايت از کي‌روش راه افتاده و از سويي عليرضا حقيقي به ستاره فوتبال ايران مبدل شده، ساکرنت دلايل ناکامي تيم‌هاي آسيايي در جام‌جهاني را مربيان و دروازه‌بان‌هاي آن‌ها اعلام کرده است! به‌طور خلاصه و مختصر‌10 دليل ناکامي تيم هاي آسيايي در جام‌جهاني از نظر ساکرنت در زير فهرست شده‌اند.

 

1. فقدان يک رهبر واقعي در ترکيب تيم

تيم‌ها فاقد يک رهبر واقعي در ميدان مسابقه بودند. بازيکني که در نقش يک کاپيتان واقعي ظاهر شود و بتواند تيم را جمع کند. نه! هيچ‌کدام از تيم‌ها اين ويژگي مثبت را نداشتند.

 

2. اشتباهات مربي‌گري

اشتباهات مربي‌گري دليل ديگري براي ناکامي آسيايي​ها عنوان شده است. در اين گزارش به اشتباهات زاکه‌روني مربي ژاپني‌ها در هر‌3 ديدار مرحله گروهي و اشتباه کارلوس کي‌روش در ديدار سوم مرحله گروهي مقابل بوسني اشاره شده است.

 

3. شروع بد

آسيايي‌ها خيلي بد جام‌جهاني را شروع کردند. هيچ چيز بهتر از يک شروع خوب نيست. تيمي که در بازي اول خوب باشد اعتماد به‌نفسش بيشتر مي‌شود.

 

4. فقدان ذهن برنده

تيم‌هاي آسيايي نيامده بودند که ببرند. آن‌ها محتاطانه بازي مي‌کردند و پيروزي اولويت آن‌ها نبود.

 

5. بدشانسي

اين عامل هم از دلايل ناکامي آسيايي‌ها بود. کافي است به اين موضوع توجه کنيم که ايران مقابل آرژانتين يک پنالتي مسلم را از دست داد!

 

6. توسعه فوتبال آسيا

فوتبال آسيا هنوز در حال پيشرفت است، بنابراين نمي‌توان انتظار داشت آن‌ها در جام‌جهاني مدعي باشند. توسعه فوتبال آسيا همچنان ادامه دارد.

 

7. دروازه​بان​هاي ناآماده

در ميان تيم‌هاي آسيايي فقط عليرضا حقيقي در حد و‌اندازه‌هاي يک دروازه‌بان خوب ظاهر شد. بقيه تيم‌هاي آسيايي دروازه‌بان‌هاي ناآماده‌اي با خود به برزيل آورده بودند.

 

8. نبود گلزن

هيچ‌کدام از تيم‌هاي حاضر در جام‌جهاني گلزن واقعي نداشتند. هر‌4تيم آسيايي ايران، استراليا، ژاپن و کره‌جنوبي آمار گلزني جالبي از خود بر جاي نگذاشتند.

 

9.گروه‌هاي سخت

اين را هم مي‌توان به پاي بدشانسي گذاشت. تيم‌هاي آسيايي در گروه‌هايي سخت قرار داشتند. شايد لازم باشد براي تيم‌هاي آسيايي گروه‌ها ساده‌تر باشند.

 

10. مسايل سياسي

اين عامل نيز در عملکرد تيم‌هاي آسيايي دخيل بود. به خصوص براي تيم ملي ايران که با تحريم هم مواجه بود.