پايگاه خبري تحليلي «پارس»- براي دژاگه جام‌جهاني فقط به بازي آرژانتين خلاصه شد چراکه او مقابل نيجريه و بوسني عملکرد خوبي نداشت و در هر 2 بازي تعويض شد. اشکان هم از عملکرد خودش راضي نيست. با او بعد از پايان بازي​هاي ايران در جام‌جهاني دقايقي درباره عملکرد تيم ملي در جام‌جهاني، خودش و تمديد قرارداد کي‌روش حرف زديم.

خيلي‌ها دوست دارند بدانند براي آينده خود چه تصميمي خواهي گرفت؟ جام‌جهاني تمام شده و حالا مي‌تواني تيم جديدت را انتخاب کني.

هنوز از ناکامي تيم ملي ناراحت هستم و باخت به بوسني و آرژانتين را فراموش نکرده‌ام. صعود در چنگ ما بود، اگر داور بازي با آرژانتين آن اشتباه بزرگ را انجام نمي‌داد و ما با 4 امتياز به ديدار بوسني مي‌رفتيم، شرايط مسابقه کلا فرق مي‌کرد. مي‌توانستيم بازي هميشگي‌مان را انجام بدهيم ولي چون فشار روي تيم بود، بايد شکل بازي‌مان را عوض مي‌کرديم. گل ادين ژکو توانست سرنوشت را تغيير دهد. به نظرم اگر در نيمه اول آن توپ شجاعي گل مي‌شد، مي‌توانستيم بوسني را ببريم. در نيمه اول آن‌ها حرفي براي گفتن نداشتند و اين ما بوديم که زياد حمله مي‌کرديم.

 

نگفتي، چه زماني تيم جديدت را انتخاب خواهي کرد؟

من با فولام يک سال ديگر قرارداد دارم و هنوز با آن‌ها مذاکره‌اي نداشته‌ام ولي خودم دوست دارم به تيم جديدي بروم. پيشنهادهايي از کشورهاي مختلف هست ولي من هنوز تصميم نگرفته‌ام. فصل خيلي سختي را در انگليس سپري کردم. همين‌طور در جام‌جهاني از خانواده‌ام دور بودم. فعلا چند روزي به خودم مرخصي مي‌دهم و استراحت مي‌کنم.

 

عملکرد ايران در جام‌جهاني چطور بود؟ عده‌اي هستند که انتقاد مي‌کنند و مي‌گويند ايران بايد از گروهش بالا مي‌رفت.

نظر همه براي ما محترم است. بازيکنان تيم ملي تلاش کردند که در جام‌جهاني بهترين بازي‌شان را انجام بدهند و فکر کنم اين را مردم فهميدند. کارشناس‌ها هم نظر خودشان را دارند و مي‌توانند آن را بيان کنند. فکر کنم مردم ما را در بازي آرژانتين بازنده نمي‌دانند و وقتي به آن فکر مي‌کنند، ما را برنده مي‌دانند. ما بايد برنده اين مسابقه مي‌شديم. همه دنيا ديدند که چطور بازي کرديم و خيلي‌ها از تيم ملي ايران تعريف کردند. داور يک پنالتي صددرصد را نگرفت و باعث شد بازنده باشيم. در بازي نيجريه که اولين بازي جام بود هم خوب بازي کرديم. تفکراتي که کادر فني داشت خيلي کمک کرد قدرت فوتبال ايران را به دنيا نشان بدهيم ولي بازي بوسني...

چرا در اين بازي تيم ملي باخت؟ خيلي‌ها پيش‌بيني مي‌کردند که بازي را ببريم.

بوسني تيم خيلي قدرتمندي بود و اسير اشتباه داوري شد وگرنه آن‌ها مي‌توانستند به جاي نيجريه از گروه بالا بروند. ما از روز اول مي‌دانستيم که بازي با آن‌ها خيلي دشوار است. فکر مي‌کنم گل ژکو سرنوشت بازي را خراب کرد. روي يک اتفاق گل خورديم و هرچه تلاش کرديم به بازي برگرديم، نشد. فشار روي ما زياد بود ولي بوسني اصلا فشاري احساس نمي‌کرد. از طرفي 2 بازي سنگين داشتيم ولي باز هم از نظر فيزيکي براي مسابقه آماده بوديم. نيمه دوم هجومي‌تر بازي کرديم و بوسني فضاي بيشتري پيدا کرد.

 

وقتي جام براي ايران تمام شد چه حسي داشتي؟

خيلي ناراحت بودم ولي مردم با تشويق‌هايشان به ما روحيه دادند. خودم در بازي با بوسني نتوانستم خوب بازي کنم. اين خيلي ناراحتم کرد. دوست داشتم براي تيم ملي مفيدتر بازي کنم اما روز من نبود انگار.

 

در بازي با آرژانتين واقعا حق تو بود که گل بزني، درست است؟

بله، اين بازي بايد مال ما مي‌شد. داور يک پنالتي واضح را نگرفت. آن ضربه سري هم که زدم بايد گل مي‌شد. نمي‌دانم چرا دروازه‌بان‌ها جلوي ما اينقدر خوب بازي مي‌کنند. رضا(قوچان‌نژاد) هم در آن مسابقه ضربه‌اي زد که بايد گل مي‌شد ولي گلر آرژانتين گرفت. شانس‌هاي ما خيلي بيشتر بود و همه دنيا گفتند بايد ايران برنده مي‌شد. حداقل بايد مساوي مي‌کرديم ولي فوتبال همين است و نتيجه هميشه مالي تيمي نمي‌شود که بهتر بازي مي‌کند. آرژانتين جلوي ما خيلي خوش‌شانس بود و با حرفه‌اي‌گري مسي برنده شد.

 

از تجربه بازي مقابل مسي بگو.

خب تجربه بدي شد!(خنده) مسي واقعا بازيکن بزرگي است و از نظر من بهترين بازيکن دنياست. يک موقعيت داشت و آن شکلي دروازه ما را باز کرد. تازه موقعيت گل نبود. بازيکن بزرگ همين است. يک لحظه فضا داشته باشد، گل مي‌زند. ما بازي را به حرفه‌اي‌گري مسي و همين‌طور اشتباه داور باختيم ولي در کل او خيلي در اين بازي خوب نبود. تمام فضاها را براي مسي بسته بوديم و نمي‌توانست کاري کند اما يک لحظه آن اتفاق افتاد. بازي مقابل او و آرژانتين تجربه خيلي بزرگي براي ما بود و به دنيا نشان داديم که مي‌توانيم حتي جلوي بزرگ‌ترين تيم‌ها عالي بازي کنيم.

 

مردم دوست دارند قرارداد کي‌روش تمديد شود ولي هنوز اين اتفاق نيفتاده است، نظر تو در اين‌باره چيست؟

من که بازيکن هستم و نمي‌توانم تصميم‌گيرنده باشم ولي کارلوس کي‌روش به فوتبال ما خدمت زيادي کرده. با او توانستيم قدرت فوتبالمان را به دنيا نشان بدهيم. همه بازيکنان و خيلي از مردم دوست دارند کي‌روش بماند و دوباره در ايران مربيگري کند. تمديد قرارداد او به نفع ايران است. مسئولان گفته‌اند که قراردادش را تمديد مي‌کنند. اميدوارم بتوانند با او توافق کنند و کارمان را زود شروع کنيم.