به گزارش پارس به نقل از  خبرآنلاین؛ فیفا امسال تصمیم گرفته بود این رقم را به خود بازیكنان بدهد تا فدراسیون‌ها آن را صرف هزینه‌های دیگر نكنند چراكه این رقم، دستمزد خود بازیكنان است و حساب آن با رقم‌هایی كه بابت صعود به جام جهانی و تداركات تیم‌های ملی پرداخت می‌شود جداست. روال پرداخت این پول هم به این شكل است كه نماینده فیفا آن را به كاپیتان هر تیم ملی می‌دهد تا كاپیتان، آن را بین بازیكنان تقسیم كند. در روز بازی با آرژانتین هم نماینده فیفا قصد داشت به هتل تیم ملی ایران برود تا این پول را به كاپیتان ایران بدهد اما با نامه‌نگاری‌هایی كه مسئولان فدراسیون ایران انجام دادند، آن‌ها را متقاعد كردند كه فیفا این پول را به فدراسیون بدهد. توجیه فدراسیون فوتبال ایران برای پرداخت شدن این پول به فدراسیون این بود كه ایران مسابقه مهمی با آرژانتین دارد و بهتر است در چنین شرایطی در اردوی ایران حرفی از پول زده نشود تا بازیكنان تمركز خود را حفظ كنند. فدراسیون البته در نامه نگاری با فیفا، گفته بود كه این پول را در آینده به بازیكنان خواهد داد.

فدراسیون سرانجام با همین روش توانست پول بازیكنان را بگیرد و حالا این رقم به دست خود بازیكنان نرسیده است. بازیكنان تیم ملی هم در حال حاضر از این مسئله ناراحت هستند كه چرا فدراسیون پول آن‌ها را نمی‌دهد. علی كفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال هم مصاحبه كرده و گفته كه این پول برای هزینه‌های تیم ملی در برزیل مثل تغذیه و رفت و آمد است. سجادی، معاون وزیر ورزش هم همین حرف را زده تا بازیكنان به این نتیجه برسند كه قرار نیست این دستمزد به دستشان برسد.

فدراسیون در حالی این رقم را به بازیكنان نداده كه مجموع آن برای 23 بازیكن و 14 روز دستمزد روزی 750 دلار، معادل 241500 دلار می‌شود؛ چیزی بیش از 750 میلیون تومان. بازیكنان تیم ملی هم از همین موضوع ناراحت شده‌اند و می‌گویند اگر این پول حق فدراسیون است، پس آن 8 میلیون دلاری كه فیفا به عنوان پاداش جام جهانی می‌پردازد چیست؟ تا به حال تنها پاداش‌هایی كه به بازیكنان تعلق گرفته، یك 3 هزار دلار به علاوه یك 6 هزار دلار است كه آن هم هنوز پرداخت نشده و فقط قول آن داده شده است.