پايگاه خبري تحليلي «پارس»-در مقطعی این مهاجم تکنیکی و ریزنقش یکی از امیدهای گلزنی تیم ملی کشورمان به شمار می‌رفت. گل به یاد ماندنی او مقابل استرالیا و صعود معجزه‌وار به جام جهانی 98 لقب حماسه‌ساز ملبورن را برای او در پی داشت. این روزها رضا قوچان‌نژاد در پیشانی خط حمله تیم ملی کشورمان از امیدهای گلزنی و یادآور خداداد عزیزی است، گرچه سبک بازی این دو شباهت زیادی به هم ندارد، اما هر دو این بازیکنان با گل‌هاشان باعث صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی شدند. گفت وگو با خداداد را بخوانید:

 

بازی‌های جام جهانی برزیل آغاز شد، کمی از این رقابت‌ها و حس و حال خودتان برایمان بگویید؟

جام جهانی نقطه اوج فوتبال جهان به حساب می‌آید و همه مردم دنیا بخصوص ما ایرانی‌ها که تیم کشورمان در آن حضور دارد بی‌صبرانه منتظر بازی تیم ملی کشورمان در این رقابت‌ها هستیم.

 

حضور ایران را در این بازی‌ها چطور ارزیابی می‌کنید؟

از بعد فنی می‌شود گفت که حضور در جام جهانی به ارتقای فوتبال ما کمک می‌کند و باعث می‌شود جایگاه فوتبال ایران در جهان بالاتر برود و این مسأله در آینده بر فوتبال ما تأثیرگذار خواهد بود.

 

گروه ایران را چطور می‌بینید و فکر می‌کنید آیا این گروه از جام جهانی 98 سخت‌تر است؟

ایران در گروه سنتی قرار دارد، هر سه تیم آرژانتین، نیجریه و بوسنی تیم‌های قدرتمندی هستند و مطمئناً بازی آسانی مقابل آن‌ها نداریم. امیدوارم بچه‌ها بتوانند با ارائه یک بازی خوب از فوتبال ملی کشورمان دفاع کنند. در سال 98 هم ما در گروه سختی قرار داشتیم. آلمان، یوگسلاوی و امریکا تیم‌های قدری بودند، اگرچه ما نتوانستیم از گروه‌مان صعود کنیم اما توانستیم بازی‌های خوبی از خود به نمایش بگذاریم. ضمن اینکه شرایط هر دوره با یکدیگر متفاوت است و نمی‌توان آن‌ها را با هم مقایسه کرد.

 

آیا دوست داشتید هم اکنون در تیم ملی بودید و در مقابل مسی بازی می‌کردید و تکنیک خود را به رخ آرژانتینی‌ها می‌کشیدید؟

هر فوتبالیستی دوست دارد که در جام جهانی حضور داشته باشد. من شخصاً جام جهانی را تجربه کرده‌ام، ولی با این حال باز دوست داشتم در این جام جهانی حضور می‌داشتم و بازی می‌کردم. بخصوص بازی با آرژانتین و فوق ستاره اش مسی.

 

نظرتان درباره همشهری‌تان رضا قوچان‌نژاد چیست؟

رضا با گل‌هایی که در بازی‌های مقدماتی جام جهانی به ثمر رساند نشان داد که چه بازیکن تأثیرگذاری است بخصوص گل‌های او به قطر و کره‌جنوبی باعث راهیابی ایران به جام جهانی شد و درواقع گل زیبایش به کره‌جنوبی در بازی آخر تیرخلاص برای صعود بود و از این که یک مشهدی و همشهری من باعث این موضوع شد بسیار خوشحالم. با این حال تمام بازیکنان در این صعود نقش داشتند.

 

نقش کی‌روش را در این بازی‌ها تا چه حد تأثیرگذار می‌دانید؟

کی‌روش مربی با دانش و با تجربه‌ای است که این مسأله قطعاً می‌تواند به ما در این مسابقات کمک کند، اما او باید بداند که این تیم‌ها دیگر قطر و لبنان نیستند و شرایط جام جهانی با بازی‌های مقدماتی بسیار متفاوت است.

 

پیش بینی شما از نتایج ایران در این بازی‌ها چیست و فکر می‌کنید می‌توانیم از گروه خود صعود کنیم؟

صعود از گروه، کار بسیار سختی است اما نشدنی نیست، ما مقابل آرژانتین که مدعی قهرمانی است شانس خیلی کمی داریم اما از  بوسنی می‌توانیم امتیاز بگیریم؛  من فکر می‌کنم بازی با این تیم آسان‌تر از نیجریه باشد. در هر حال امیدوارم با تلاش بازیکنان‌مان بازی‌های خوب و درحد نام کشورمان به نمایش بگذاریم تا دل مردم شاد شود و در صورت امکان بتوانیم از گروه‌مان صعود کنیم.

 

به نظر شما کدام تیم قهرمان جام جهانی 2014 می‌شود؟

5-4 تیم شانس بالایی برای قهرمانی در این رقابت‌ها دارند، آرژانتین، برزیل، ایتالیا، آلمان و هلند مدعی قهرمانی هستند اما خودم دوست دارم آرژانتین با مسی قهرمان این رقابت‌ها شود.