به گزارش پارس، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگویی با روزنامه پوبلیکو اظهار داشت: کارهای مربوط به آماده‌سازی همانگونه که برنامه‌ریزی کرده بودیم، در زمینه‌های مختلف انجام شد. در این راه فقط ۴ بازی آماده‌سازی داشتیم که این هم به خاطر یکسری تحریم‌های اقتصادی علیه ایران بود. در سایه تماس‌های من بازی با آنگولا، مونته‌نگرو، روسیه سفید و ترینیداد توباگو انجام شد.

وی در مورد نتیجه تساوی بدون گل با نیجریه اظهار کرد: فوتبال این قوه جادویی را دارد که انسان‌ها را به پهلوانان تبدیل کند. من واقعاً خوشحال هستم و به خود می بالم که تیمی این چنین ساخته‌ام. تیمی که همکاری با آن به هرحال سخت‌ترین کاری بوده که تاکنون در دوران ورزشی‌ام داشته ام. ساختن یک مجموعه از بازیکنانی آماتور در فوتبال حرفه‌ای در مدت ۳ سال سخت و یکجور ماجراجویی بود. چون درمدتی بیش از ۳ سال این تیم حدود ۵۰ بازی کرد و فقط ۶ مرتبه بازنده شد. بعد هم ایران برای جام جهانی برگزیده شد هر چند که به غیر از روی کاعذ، فوتبال ایران با ژاپن و کره فاصله دارد.

وی در مورد رقبای جام جهانی ایران نیز عنوان کرد: می‌دانستیم که در جام جهانی مقابل حریفان قدرتمندی قرار می‌گیریم. برای این منظور تلاش شد به بازیکنان نگرش مثبتی بدهیم. به آنها گفتم که ما برای این منظور اینجا در برزیل هستیم که بتواینم کاری مهم انجام دهیم. کار من این بود که ضمن تحول وضعیت روحی بازیکنان را متحول و متحد کنم. در کشوری که فوتبال در خون مردم است. این ورزش برای مردم شور و هیجان زیادی دارد. هر بازی از طریق تلویزیون بیننده ۳۵ تا ۵۰ میلیون نفری دارد. وقتی ایران برای مسابقات جام جهانی انتخاب شد، مردم همه از خوشحالی به خیابان‌ها آمدند و جشن گرفتند. در مدتی که اینجا کار کردم،‌مربیگری تیم ملی برایم افتخار بوده اما ناگزیر هستم به تیم دیگری بروم. فکر می کنم این مسابقات آخرین حضورم در تیم ایران باشد.

وی در مورد تماس‌هایش با فرگوسن، مورینیو و کاپلو اظهار داشت: من با تمام مربیانی که نامبرده شدند،‌ مناسبات نزدیکی دارم. به خصوص با فرگوسن همینطور هستم. درگفت‌وگو با او از تجربیاتم گفتم و تبادل نظر کردم. به هرحال می‌توانستم در برزیل یا انگلیس بمانم چون از این کشورها پیشنهاد داشتم.


 کارلوس کی روش همچنین در نشست خبری رو در روی خبرنگاران پاسخگوی سوالات آن‌ها شد.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در ابتدای صحبت هایش در مورد انجام تست پزشکی به روی بازیکنان تیم ملی گفت:‌ تست پزشکی روی بازیکنان عصر روز چهارشنبه انجام شد و مشخص شد که هیچ آسیب دیدگی و مشکلی بعد از بازی سنگین مقابل نیجریه وجود ندارد و این نشان می‌دهد که دو اردوی قبلی ما مفید بوده است.

کی‌روش ادامه داد:‌ منتظر بودم که آخرین آزمایشات و بررسی های پزشکی روی بازیکنان انجام شود و بعد از جلسه می توانم با خرسندی اعلام کنم که مشکلی بعد از بازی دشوار نیجریه نداریم .خیلی خوشحالم که تمام پزشکان و فیزیوتراپ ها اعلام کردند شرایط ما ایده ال و خوب است.این اثبات می کند که کار ما در دو اردوی گذشته برای تیم مفید بوده است.

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه این نشست خبری با بیان این که با خصوصیات اخلاقی ایرانی ها آشنا شده افزود:‌ می دانستم که دیر یازود یکسری شایعات مطرح می شود به همه هواداران و مردم تاکید می کنم که این صحبت ها تاثیری در کار تیم ملی نخواهد داشت.

کی روش در خصوص این که گفته می شود او اعلام کرده بعد از جام جهانی از ایران می رود تصریح کرد: این مصاحبه ای بود که خیلی وقت پیش انجام شده است و همان صحبت‌هایی است که قبلا زده ام. چیز جدیدی نیست. خیلی وقت پیش این مسئله را مطرح کرده بودم .خواسته قلبی من کار در ایران بود اما وقتی فدراسیون و وزارت ورزش موافق این مسئله نیستند کاری از دست من بر نمی آید.

کی روش در باره تاکید رییس جمهوری ایران بر ماندن ایشان در ایران گفت: افتخاری برای من است که بدانم بالاترین مقام اجرایی ایران یکی ازهواداران من است و باعث افتخار است که هیچوقت فراموش نمی کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص فضای اردوی تیم ملی هم خاطر نشان کرد: در اردوی تیم ملی آرامش حاکم است. باید این وضعیت را حفظ کنیم و با آرامش به مصاف آرژانتین برویم. بازی مقابل آرژانتین بزرگترین بازی تاریخ ایران خواهد بود . وقتی شما چنین بازی را پیش رو دارید حاضر نیستید آن را با چیزی عوض کنید. در حال حاضر تمامی بازیکنان، دستیاران و کادر تیم ملی با تمرکز و تعهد کامل به جلو حرکت می کنند و سعی می کنیم تا روحیه بالای تیمی را حفظ کرده و به مصاف آرژانتین برویم.به شما قول می دهم که بازیکنان در بازی مقابل آرژانتین هم با یاد هواداران و مردم ایران با روحیه بالا به میدان می‌روند.

کی روش در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا مصاحبه قدیمی او قبل از بازی با آرژانتین منتشر شده اظهار داشت:‌ من در اردوی اتریش و چند روز پیش هم من همین مطلب را مطرح کردم و همه می دانند که باعث و بانی این صحبت ها کیست و به خاطر چه کسانی است اما بدانید که این صحبت ها حتی یک صدم درصد هم روی کارایی من و بازیکنان تاثیر نخواهد داشت و حتی عکس آن هم عمل می کند.

وی خاطرنشان کرد: سعی می کنیم همان نقشه نیجریه را برایآرژانتین هم اجرا کنیم ولی آن بچه کوچولو یعنی مسی و دیگران را کنترل کردن خیلی سخت است.خوشبختی در خانه ما آمده است و ما نباید این فرصت شیرین را از دست بدهیم و این یک فرصت شیرینی است که شاید یک بار برای بازیکنان من روی دهد.

کی‌روش در پایان اظهار داشت: هر چقدر به ما پول بدهند که بازی با آرژانتین را عوض کنیم به هیچ وجه عوض نمی‌کنیم و بعضی از این بازیکنان در چند سال آینده به نوه هایشان می‌گویند که با مسی بازی کرده ایم و بیایید با هم از این بازی با آرژانتین لذت ببریم.