«علی کفاشیان» چهارشنبه شب به وقت تهران در جمع خبرنگاران ایرانی حاضر در برزیل اظهار داشت: ˈفیفاˈ این مساله را رد کرده است و گمان نمی کنم اتفاقی رخ دهد. در کل اقدامات سیاسی و مذهبی در جام جهانی ممنوع است.


کفاشیان تاکید کرد که اگر چنین مساله ای رخ دهد، اعتراض شدیدی به فیفا خواهیم داشت.

وی در ادامه اظهار داشت: از تمامی هواداران و ایرانیان علاقه مندی که از نقاط مختلف جهان، خود را به برزیل رسانده و از تیم ملی ایران حمایت می کنند، متشکر هستم.

وی افزود: دیدار اول با نیجریه به گونه ای بود که امیدها را در بین ایرانیان زنده نگه داشت و حالا تا روز پایانی امیدوار هستیم.

رییس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: بازیکنان ایران، خودشان را پیدا کرده و با انگیزه زیادی تمرین می کنند.

وی همچنین از نصرالله سجادی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان به دلیل حضور در برزیل قدرانی کرد.

رییس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه فیفا برای تیم های صعود کننده به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی، یک میلیون دلار پاداش در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: این مبلغ بین اعضای

تیم تقسیم خواهد شد.

کفاشیان ادامه داد: فردا (پنجشنبه) سائوپائولو را ترک خواهیم کرد تا برای دیدار با آرژانتین آماده شویم.

وی در مورد پاداش بازیکنان تیم ملی فوتبال عنوان کرد: پاداش دیدار با نیجریه پرداخت شد و برای دیدار با آرژانتین نیز در صورت تساوی 6 و برای برد 10 هزار دلار به هر نفر پاداش می دهیم.

وی اعلام کرد که در صورت صعود به دور دوم جام جهانی نیز پاداش جداگانه ای به اعضای تیم داده خواهد شد.

کفاشیان عنوان کرد: البته ما نمی توانیم این مقدار پول همراه داشته باشیم و حواله آن را در اختیار نفرات می گذاریم و در ایران پول ها را تقدیم آنان خواهیم کرد.

وی افزود: اگر راهی مرحله دوم شویم، فیفا یک میلیون دلار دیگر در اختیار فدراسیون فوتبال ایران می گذارد که آن را بین نفرات تقسیم می کنیم.