فابیو کاپلو از مقصر دانستن ایگور آکینفیف خودداری کرد و از اشتباه این دروازه بان در برابر کره جنوبی، به نوعی چشم پوشی کرد. ایگور آکیفیف با اشتباهی مرگبار باعث شد گل تیم ملی کره به ثمر برسد و بازی دو تیم روسیه و کره جنوبی در نهایت با نتیجه 1-1 مساوی به پایان برسد. فابیو کاپلو نیز پس از پایان بازی در جمع خبرنگاران گفت: "یک دروازه بان همیشه ممکن است اشتباه کند. ما باید اشتباهات را از دروازه بانان برزگ قبول کنیم. ما قبل از دریافت گل خیلی خوب بازی نمی کردیم و پس از دریافت گل بود که به خودمان آمدیم و بازی خوبی را ارائه کردیم. البته در نیمه اول هم شاید می توانستیم یک گل را به ثمر برسانیم.

"ما بازی را مدیریت کردیم و پس از اینکه بازی 1-1 شد به دنبال به ثمر رساندن گل دوم بودیم که موفق نشدیم. من از بازیکنانم تشکر رمی کنم که تمام تلاش خود را انجام دادند و این بهترین هدیه تولدی است که آن ها به من دادند.  این تیم توانایی های زیادی را دارد و ما قطعا می توانیم موفق شویم." 

کاپلو در ادامه در مورد جام جهانی 2018 روسیه و عملکرد احتمالی این تیم در آن جام گفت: "من چوب جادو ندارم و نمی توانم قول قهرمانی در آن جام را به شما بدهم. حتی پیش بینی هم نمی کنم و تنها شرایط کنونی تیم را به شما خواهم گفت؛ هم اکنون روسیه از چند بازیکن جوان تشکیل شده است که در آینده به کمک این تیم خواهند آمد. اما من به کمک فدراسیون نیز نیاز دارم."