پایگاه خبری تحلیلی «پارس»-  حالا ۲‌سال بعد ممکن است نبردهای ملی بین دو هم‌باشگاهی ابعاد وسیع‌تری به خودش بگیرد. این ۷ مورد به نبرد هم‌باشگاهی‌ها در بازی‌های مرحله گروهی جام‌جهانی می‌پردازد.

 

سوارس- استوریج( اروگوئه- انگلیس)

زوج معروف به «ساس» فصل گذشته برای شکستن طلسم قهرمانی لیورپول هر کاری کردند اما حتی قرار گرفتن در صدر و رده دوم جدول گلزنان هم نتوانست لغزش جرارد را جبران کند. «استو» نسبت به یکی از ۲ برنده کفش طلای اروپا، در رأی‌گیری‌های پایان فصل گذشته لیگ برتر خوش شانس نبود اما شاید با رقم زدن برتری انگلیس بر اروگوئه در یکی از کلیدی‌ترین بازی‌های گروه چهارم جام جهانی، ۱۰ گل کسری فصل قبل نسبت به سوارس را جبران کند. حالا که گفته می‌شود ولبک به احتمال زیاد بازی مقابل ایتالیا را از دست می‌دهد در صورت اتخاذ سیستم۱-۱-۴-۴ از سوی‌ هاجسون، استوریج یک خط جلوتر از رونی بار اصلی فاز تهاجمی سه شیرها را به دوش می‌کشد.

 

آگوئرو - ژکو (آرژانتین- بوسنی)

ژکو ۵ گل و آگوئرو ۲ گل در ۴ بازی بسیار کلیدی سیتی در مقاطع پایانی فصل گذشته به ثمر رساندند تا آبی‌ها برای دومین بار در ۳ فصل اخیر قهرمان لیگ برتر شوند. وقتی تابلوی اعلام وقت اضافه نیمه دوم آخرین بازی فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ لیگ برتر بالا رفت، ژکو گل تساوی سیتی را زد و آگوئرو حدود ۲ دقیقه بعد دراماتیک‌ترین قهرمانی تاریخ لیگ انگلیس را برای تیمش رقم زد. حالا وقتی بوسنی و آرژانتین به مصاف هم می‌روند، کدام‌یک از این ۲ بازیکن زودتر گل می‌زنند؟ بوسنی در اولین حضور در جام‌جهانی چشم به ساق‌های ژکو دوخته تا بلکه او شگفتی بزرگ اولین پیروزی بوسنی در اولین بازی تاریخش در جام جهانی، آن هم مقابل آرژانتین را رقم بزند.

 

اتوئو - داوید لوئیس( کامرون- برزیل)

پسری که به قول مورینیو برای خودش پیرمردی است، مقابل داوید لوئیس که هنوز خیلی از روزهای خوب خود فاصله نگرفته، می‌درخشد؟ لوئیس به جبران همه جام نگرفتن‌هایش در فصل گذشته، جوان‌ترین بازیکن جام‌جهانی ۱۹۹۸ را جا می‌گذارد و تیمش را قهرمان جهان می‌کند؟ ساموئل اتوئو روزگاری پدیده فوتبال آفریقا محسوب می‌شد اما در روزهای پایانی به وضوح شبیه آن بازیکن سابق مایورکا و بارسلونا نیست.

 

خدیرا - رونالدو( آلمان- پرتغال)

خدیرا بیشتر فصل قبل برای رسیدن رونالدو به کفش طلای اروپا تلاش کرد. حالا پس از ۳‌سال بازی کنار مرد ‌سال فوتبال جهان، می‌خواهد طوری مچ مرد ۳۱ گله فصل قبل را بخواباند که رونالدو بعد از باخت به آلمان یادش برود روزی از کفش طلای اروپا هم راضی نبود! زنبور ملکه مقابل پادشاه، جذاب‌ترین دوئل جذاب‌ترین بازی گروه هفتم را رقم می‌زند. چه کسی می‌داند حق با کیست؟ شاید با خدیرا که خودش را در حد و اندازه‌های یکی از بهترین ‌هافبک‌های دفاعی دنیا مطرح کرده و شاید هم با کریس رونالدو که درحال حاضر علاوه بر یک بازیکن طراز اول، پرنده خوبی هم نشان می‌دهد و خیلی عالی روی هوا می‌ایستد.

 

آنتونیو والنسیا - پاتریس اورا(اکوادور - فرانسه)

نبرد چپ و راست منچستریونایتد، بازی بزرگ ۲ تیم بزرگ هم هست. والنسیا در نقش ستاره اول اکوادور بعد از تلاش نافرجام در خفه کردن استرلینگ در بازی دوستانه با انگلیس، باید تمام تلاشش را صرف نابود کردن کاپیتان تیم باشگاهی‌اش کند وگرنه «اورا» می‌رود تا پس از مدت‌ها یک موفقیت ملی را رقم بزند و احتمالا در جشن شادمانی به شکل نمادین، گردنی رو بگیرد. والنسیا یکی از معدود بازیکنانی است که سر آلکس فرگوسن مقابل دوربین‌ها از او انتقاد کرده و «اورا» به‌عنوان هم‌باشگاهی قدیمی او، اصلا دوست ندارد والنسیا در رویارویی با فرانسه جواب انتقادات سرمربی سابق خود را بدهد!

 

الکسیس سانچس - پیکه(شیلی - اسپانیا)

چهارمین گلزن برتر فصل گذشته لالیگا در تقابل با پیکه که در روزهای نه چندان پرتعداد بازی در فصل گذشته هم صلابت قبل را نداشت، حرفی برای گفتن دارد؟ اگر ستاره شیلی به اقتدار اسپانیا خدشه وارد کند، معدود کاتالونیایی‌های طرفدار اسپانیا در بازگشت به بارسا هرگز او را نمی‌بخشند. شاید هم برعکس شود و پیکه با ارایه نمایش مقتدرانه، عدم حضور همسرش در مراسم افتتاحیه را جبران کند!

 

کوین پرنس بوآتنگ - ژروم بوآتنگ

(آلمان - غنا)

تنها برادران فوتبالیست دارای ۲ ملیت متفاوت، می‌روند تا برای دومین‌بار مقابل هم قرار بگیرند؛ اتفاقی که قبل از نبرد خودشان در جام‌جهانی ۲۰۱۰ درتاریخ فوتبال بی‌سابقه بود. وقتی بعد از پایان جام جهانی، ۲ برادر کیف سوغاتی‌هایشان را برای خانواده‌های خود باز کنند، قطعا جای عشق گمشده خانوادگی در چمدانشان خالی خواهد بود.