تیم ملی اسپانیا از زمانی که دل بوسکه به مربیگری این تیم مشغول شد هرگز دو شکست پیاپی را تجربه نکرده است و هر بار این تیم پس از یک شکست و یک نتیجه منفی واکنش خوبی از خود نشان داده است.

در جام جهانی 2010 و نیز جام ملتهای اروپای سال 2012 نیز اتفاقات مشابهی افتاد. اکنون اسپانیا پس از شکست 5-1 مقابل هلند که سنگین ترین شکست اسپانیا با دل بوسکه است به دنبال جبران سریع این فاجعه است.

آخرین بار در 17 نوامبر سال 2010 بود که اسپانیا شکست سنگینی را تجربه کرده بود . در ان تاریخ این تیم با 4 گل مغلوب پرتغال در لیسبون شده بود.

 در جام جهانی 2010 این تیم در بازی اول خود مغلوب سوئیس شد و در جام ملتهای 2012 نیز مقابل ایتالیا 1-1 مساوی کرده بود. اما هر دو بار سیر صعودی خود را از بازی بعدی اغاز کرد که به قهرمانی نیز منجر شد.

در جام جهانی 2010 این تیم ؛ هندوراس و شیلی را مغلوب کرد. تا به مرحله یک هشتم صعود کند . از این مرحله تا بازی فینال ؛ لاروخا به ترتیب پرتغال ؛ پاراگوئه ؛ آلمان و هلند را با نتایج مشابه 1-0 شکست داد تا برای اولین بار به قهرمانی جهان دست یابد.

دل بوسکه 88 بار روی نیمکت لاروخا نشسته است. 71 پیروزی ؛ 8 مساوی و 9 شکست حاصل کار این مربی باتجربه بوده است.

بله اسپانیا 9 بار با دل بوسکه شکست خورده اما هیچگاه سابقه نداشته که دو شکست متوالی را تجربه کرده باشد.

تنها یک بار پس از شکست 1-0 مقابل انگلستان در لندن ؛ نتیجه تساوی با کاستاریکا حاصل کار این تیم بوده است.

این امار مثبت می تواند مایه امیدواری برای هواداران این تیم باشد . اسپانیا این قدرت را دارد تا خودش را بالا بکشد . بازی با شیلی خیلی از حقایق را اثبات خواهد کرد.