به گزارش پارس به نقل از  فارس، هیچ کس نخستین بازی اشکان دژاگه در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران را فراموش نمی‌کند. در دیدار مقابل قطر، هافبک باشگاه فولام انگلیس موفق شد دو بار گلزنی کند. پس از آن دیدار همه نگاه‌ها روی او بوده است.

یک هافبک تهاجمی ارزنده و پر سرعت که در حملات این تیم حضوری موثر داشته و گلزنی هم می‌کند. هواداران ایرانی انتظار بالایی از او در جام جهانی برزیل دارند. او نیز آرزوهای بزرگی دارد و فکر می‌کند ایران می‌تواند راهی مرحله بعدی رقابت‌ها شود.

چه حسی داری که در نخستین حضورت در جام جهانی‌ات به میدان می‌روی؟

برای یک فوتبالیست نمی‌تواند بهتر از این باشد. این رویای هر بازیکن جوان است. این نخستین حضور من در جام جهانی است. کمی‌ هیجان زده هستم اما خوشحالم از اینکه می‌توانم در ترکیب تیم ملی ایران به میدان بروم.

آیا تیم شما دوران آماده سازی خوبی داشته است؟

تمرین‌های خوبی داشتیم و خوشبختانه تیمی سازمان‌یافته داریم. کارلوس کی‌روش مربی بسیار خوبی است و کمک زیادی به تیم ملی کرده است. امیدوارم که پس از جام جهانی هم در ایران بماند. شاید صعود ما به مرحله دوم جام جهانی او را به ماندن در تیم ما ترغیب کند.

آیا باور شما این است که ایران می‌تواند راهی مرحله بعد شود؟

هیچ چیز در فوتبال را نمی‌توان پیش بینی کرد اما باورم این است که آرژانتین به عنوان تیم نخست گروه بالا می‌رود و سایر تیم‌های گروه نیز شانس دوم شدن و صعود دارند. اگر شروع خوبی در جام داشته باشیم می‌توانیم راهی مرحله بعد شویم.

بسیاری از کارشناسان اما اعتقاد دارند آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین بهترین تیم‌های این گروه هستند و شانسی برای ایران قائل نیستند.

بازی‌های سختی پیش رو داریم. تیم ما ضعیف نیست. باید امیدوار بمانیم و خوب بازی کنیم. ما برای قهرمانی به جام جهانی نیامده‌ایم اما حداقل کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که خوب بازی کنیم. این چهارمین بار است که ایران به جام جهانی رسیده اما هیچ گاه به دور بعد صعود نکرده است. اگر بتوانیم صعود کنیم بدان معنا خواهد بود که کاری انجام گرفته که پیشتر انجام نشده است. فکر می‌کنم شانس این کار را داریم. مقابل تیم‌های قدرتمندی به میدان می‌رویم اما در فوتبال چیزی نیست که شما بخواهد پیش از اتفاق افتادنش در مورد آن حرف بزنید.

شما در جام جهانی مقابل بازیکنانی قرار می‌گیرید که در بهترین تیم‌های اروپایی بازی می‌کنند. آیا این موضوع شما را دستپاچه نمی‌کند؟

ما هم بازیکنان خوبی در تیم‌مان داریم. بازیکنانی مانند رضا قوچان نژاد (چارلتون انگلیس)، علیرضا جهانبخش (نایمخن هلند) و دنیل داوری (گراس‌هاپرز سوییس). ما نباید از بازیکنان سایر تیم‌ها بترسیم چون خودمان هم بازیکنان خوبی داریم.

به نظر شما کدام بازی سخت‌تر است؟

فکر می‌کنم جدال با نیجریه سخت‌ترین است. این نخستین دیدار ما است که باید از آن امتیاز بگیریم. نیجریه یکی از تیم‌های خوب آفریقا است و از نظر قدرت بدنی نیز در سطح بالایی قرار دارد. اگر بتوانیم از این دیدار امتیاز بگیریم بدان معنا خواهد بود که احتمال صعود به مرحله بعد وجود دارد.

بیشتر مردم امیدوارند که تو در جام جهانی گل بزنی. با توجه به اینکه در اولین جام‌ جهانی‌ات حضور داری فکر می‌کنی این اتفاق می‌افتد؟

هر بازیکن دوست دارد در جام جهانی گل بزند. نمی‌توانم در این زمینه قولی بدهم. فوتبال را نمی‌شود پیش بینی کرد. فکر می‌کنم مهم‌ترین چیز در جام جهانی این است که کل تیم خوب بازی کند. نباید اجازه داد هواداران و مردم ناراحت شوند.