امشب دو تیم ایتالیا و انگلیس در دور گروهی جام جهانی به مصاف هم خواهند رفت.

بازنده این دیدار کار بسیار سختی برای صعود از این گروه خواهد داشت.

پیش بینی من برای ترکیب دو تیم در این بازی به شکل زیر است.

انگلیس :

هارت، بینس، جانسون، جاگیلکا، کیهیل، جرارد، هندرسون، استرلینگ، ویلشیر، ولبک و رونی

 ایتالیا :
بوفون، آباته، بارزاگلی، کیلینی، بونوچی، پیرلو، د روسی، کاندروا ( یا مارچیسو)، کاسانو، ایموبیله، بالوتلی

از نکات مهم بازی تحول خط دفاعی انگلیس می باشد و البته انگلیس در تمام خطوط تغییرات زیادی داشته و بازیکنان جدید و جوان زیادی را به همراه خود آورده است.
یکی دیگر از نکات مثبت شیر ها این است که چند مهاجم با خصوصیات مختلف در ترکیب خود دارند که همه نیز آماده هستن درست بر عکس جام جهانی قبلی که تنها بازیکن مهم آن ها در خط حمله رونی بود که او نیز اصلا در شرایط مناسبی به سر نمی برد.
اما ایتالیا عملا تغییر چندانی نسبت به یورو 2012 نکرده است و مهره های جوانی که با خود به همراه دارد نیزبه احتمال بسیار زیاد به جز وراتی مابقی چندان فرصت بازی پیدا نکنند. ایتالیا همچنان در خط هافبک و دفاع میانگین سینی بالایی دارد که می تواند در دقایق پایانی بازی مقابل تیم جوان انگلیس مشکل ساز باشد.
 در خط حمله نیز فقط به بالوتلی و ایموبیله میتواند اعتماد کند و البته کاسانو که خب بیشتر می تواند به این دو کمک کنه تا اینکه مهاجم اصلی و تمام کننده ایتالیا باشد با این حال ایتالیا نیز مثل انگلیس از خط حمله خوب و آماده ای سود می برد.

اما نبرد خط هافبک دو تیم نبرد جالبی از آب در خواهد آمد.
ایتالیایی ها معقولانس که فاصله بین هافبک و دفاعشان را کم کنند چرا که با توجه به بازیکنان کند ایتالیا و سریع انگلیس، انگلیسی ها می توانند به راحتی از فضا های خالی بین دفاع و هافبک استفاده کنند و موقعیت های بسیاری روی دروازه ایتالیایی ها ایجاد کنند!
 از طرفی هافبک های ایتالیایی  اکثرا هافبک تدافعی یا هافبک پشت مهاجم هستن و به جز کاندروا گزینه خاصی ندارند که در جناحین زمین به دردشان بخورد درست برعکس انگلیس.
پیش بینی من برای تنها راه پیروزی ایتالیا این است که با بازی تدافعی و دفاعی خطی و چند لایه ابتدا زهر حملات انگلیس را بگیرند و گل نخورند وسپس روی ضد حملات با خلاقیت بازیکنایی مثل کاندروا و پیرلو دست به خلق موقعیت بزنند از طرفی روی ضربات سر نیز ایتالیایی ها می توانند به مراتب خطر ناک تر از انگلیس باشند.!

ایتالیا از 5 بازی قبلی 4 باخت و 1 تساوی کسب کرده و انگلیس از 5 بازی قبلی 1 باخت 2 برد و 2  تساوی داشته است.

در نهایت من باخت ایتالیا را محتمل تر می دانم تا باخت انگلستان. نظر شما چیست؟