به گزارش پارس، تیم ملی فوتبال ایران به همراه نیجریه، بوسنی و هرزگوین و آرژانتین در گروه F جام جهانی قرار گرفته است.

سیزدهمین دیدار جام جهانی بین تیم‌های ایران و نیجریه انجام خواهد شد، جایی که نیجریه امیدوار است با پیروزی بر تیم ضعیف‌تر از خود، سه امتیاز این دیدار را از آن خود کرده و امیدهایش برای صعود به مرحله بعد را زنده نگه دارد.

تیم ملی فوتبال ایران دوره آماده‌سازی خوبی برای جام جهانی نداشت. تساوی بدون گل مقابل بلاروس و مونته‌نگرو موجب شد تا نگرانی‌هایی در مورد گلزنی این تیم در جام جهانی به وجود آید اما ایرانی‌ها سرانجام مقابل آنگولا گلزنی کردند تا به تساوی یک بر یک دست پیدا کنند.

آخرین دیدار تدارکاتی ایران مقابل ترینیداد و توباگو بود که با پیروزی 2 بر صفر این تیم همراه بود. ایرانی‌ها نتوانسته بودند به جام جهانی 2010 راه یابند اما کارلوس کی‌روش، دستیار پیشین الکس فرگوسن در منچستریونایتد موفق شد به همراه این تیم به عنوان تیم نخست گروه A منطقه آسیا راهی جام جهانی شود. آنها در آخرین دیدار گروهی در خاک کره جنوبی با یک گل به پیروزی رسیدند تا بلیت برزیل  را رزرو کنند.

در دیدار مقابل نیجریه، ایران می‌تواند روی اشکان دژاگه حساب کند که فصلی بسیار خوب را در فولام انگلیس سپری کرده است.

از نیجریه همواره به عنوان یک غول‌کش بزرگ یاد شده است. آنها 3 بر 2 موفق به شکست اسپانیا در جام جهانی 1998 فرانسه شده بودند. این چهارمین بار است که نیجریه در پنج جام جهانی اخیر به همراه آرژانتین در یک گروه قرار می‌گیرد. نیجریه قهرمان کنونی جام ملت‌های آفریقاست. این تیم بازیکنان خوبی از جمله ویکتور موزز و امانوئل امنیکه در ترکیب خود دارد. تماشای بازی‌های آنها جذاب است اما آنها از جام جهانی 1998 فرانسه تاکنون موفق به صعود از گروه خود در جام جهانی نشده‌اند. آنها می‌خواهند در این جام با تاریخ بجنگند.

ایران و نیجریه در تاریخ فوتبال خود تنها یک دیدار با هم برگزار کرده‌اند که نیجریه آن را یک بر صفر برده است.

بازیکنان کلیدی

ایران: رضا قوچان‌نژاد، اشکان دژاگه، کریم انصاری‌فرد

نیجریه: ویکتور موزز، ویکتور اوبینا، امانوئل امنیکه

پیش‌بینی: ایران شانسی برای گرفتن امتیاز مقابل عقاب‌ها ندارد و 3 بر صفر شکست می‌خورد.