احسان اصولی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد تعیین تکلیف تولیدکننده البسه ورزشی برای تیم ملی اظهار داشت: 19 اردیبهشت فرصت ارائه پیشنهادات به فراخوان حامی البسه ورزشی تیم های ملی به پایان رسید و روزگدشته جلسه بازگشایی پاکت‌های پیشنهاد شده از سوی تولیدکنندگان البسه ورزشی برگزار شد. در این جلسه‌  با حضور حراست فدراسیون فوتبال در کمیسیون معاملات،  پاکت‌های مهر و موم شده بازگشایی شد.

وی افزود: همچنین پیشنهادهایی از سوی تولیدکنندگان غیر ایرانی داشتیم که  به صورت ایمیل‌های کد شده ارائه شده بود و بازگشایی شد. در این جلسه شماری از نمایندگان پیشنهاد دهنده و همچنین اعضای کمیسیون معاملات و جناب ماجدی سرپرست محترم فدراسیون فوتبال نیز حضور داشتند و  پیشنهادها قرائت و صورتجلسه‌ای تنظیم شد.

اصولی عنوان کرد: در کمیسیون معاملات کمیته ارزیابی کیفی، فنی، صلاحیت های اقتصادی و مالی ، هم داریم که پیشنهادها را بر این اساس ارزیابی خواهند کرد تا بهترین پیشنهاد هم از نظر قیمت، کیفیت و همچنین صلاحیت و توانایی های اقتصادی  بررسی و در نهایت برنده این فراخوان اعلام خواهد شد تا  البسه تیم‌ ملی ما در جام جهانی را تهیه کند. این یک گام رو به جلو بود و فعالیت شفاف و دقیقی که رخ داد. این اتفاق بخشی از تدارکات برای  حضور تیم ملی در جام جهانی است.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: شنبه 24 اردیبهشت  فرصت حضور در فراخوان دیگری که مربوط به انتخاب شریک تجاری فدراسیون فوتبال است به پایان می‌رسد ویکی دو روز بعد  هم پاکت‌های این فراخوان بازگشایی خواهد شد. عمده این شریک‌های تجاری در حوزه دیجیتال و آی‌تی هستند که فدراسیون می‌تواند از محل ظرفیت‌های هواداری که در این بخش  داریم به درآمد های پایداری برسد. 

اصولی در مورد فعالیت‌های هیأت رئیسه در فدراسیون فوتبال عنوان کرد: ما هفته آینده سه جلسه  متوالی هیأت رئیسه داریم که این جلسات طبق اساسنامه با رعایت فاصله زمانی  تعیین شده جهت دعوت از اعضای هیئت رئیسه برگزار می‌شود و دعوت برای حضور در جلسه 8  روز قبل باید باشد که این اتفاق افتاده است. حجم زیادی از کارها را داریم و اقدام‌هایی که باید انجام بگیرد تا هم مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در 10 خردادماه برگزار شود و هم انتخاب حریف تدارکاتی برای مسابقه تدارکاتی  تیم ملی در اولین فیفادی، لازم بود که هیأت رئیسه سه جلسات متوالی با دستورهای متنوع داشته باشد. همه کارها منطبق بر اصول اساسنامه در حال انجام و پیگیری است و ارکان مختلف فدارسیون کارهای محوله خود را براساس قانون به درستی انجام می‌دهند.

وی در مورد شایعه تعلیق فوتبال و تشکیل کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال گفت: هیچ ایرانی وطن پرستی که دل در گرو این آب و خاک دارد بدنبال  تعلیق  نیست. چون این مسئله یک ضربه به فوتبال ملی ما خواهد بود و  هیچکس نباید  راضی به  چنین اتفاقی در فوتبال ما باشد. من و تمام اعضای هیأت رئیسه و افراد دیگری که  در گذشته در فوتبال مسئولیتی داشته اند و چه کسانی که در AFC سمت دارند علاقه‌ای به تعلیق فوتبال و تشکیل کمیته انتقالی ندارند و این مسئله را به صلاح فوتبال کشور نمی‌دانند. در حال حاضر هیأت رئیسه کارش را با قدرت دنبال می‌کند و همانطور که بارها عرض کردم اساسنامه فدراسیون فوتبال بن‌بستی ندارد و همه ارکان فدراسیون وظایف و مسئولیت‌هایی که برعهده دارند را به خوبی انجام می‌دهند و کارها در حوزه اجرا به خوبی دنبال می‌شود.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه صحبت هایی  از ریاست مهدی تاج در صورت تشکیل کمیته انتقالی شده است، گفت: همانطور که عرض کردم هیچ ایرانی وطن‌پرستی به دنبال تعلیق فوتبال کشورمان نیست و خیلی بعید است، تاج دنبال چنین چیزی باشند. بلکه ایشان همیشه حامی فوتبال کشور بوده و هستند و در گفت‌وگویی که برخی از دوستان هیأت رئیسه با ایشان داشتند، نسبت به این مسئله ابراز نگرانی کرده بودند و نگران بودند که نکند فوتبال ما تعلیق شود و توصیه‌هایی هم داشتند تا فوتبال کشورمان دچار تعلیق و کمیته انتقالی نشود.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال ادامه داد: حواشی و صحبت‌هایی که مطرح می‌شود هیچ تأثیری در عزم همکارانم در فدراسیون فوتبال در بخش‌های مختلف ندارد و ارکان فدراسیون طبق برنامه‌ریزی و تصمیم گیری‌هایی که انجام شده وظایف خود را دنبال می‌کنند. دبیرکل و سرپرست فدراسیون اختیاراتی دارند که از آن اختیارات استفاده می‌کنند. برخی از اعضای هیأت رئیسه در کمیته‌های مختلف مسئولیت‌های متعددی دارند که همگی کارهای‌شان را انجام می‌دهد و همه چیز در فدراسیون فوتبال بر مدار قانون حرکت می‌کند و ما باید از پریشانی، آشفتگی و هیجانات کاذب دور باشیم. همه ارکان فدراسیون فوتبال در جهت اعتلای فوتبال تلاش می‌کنند تا تیم ملی در تورنمنت بسیار مهم و حساس جام جهانی حضوری مقتدرانه داشته باشد. تمامی مردم به تیم ملی توجه دارند. 

اصولی در مورد اینکه برخی مدعی‌اند برگزاری سه جلسه متوالی برای این است که سراجی عضو غایب هیأت رئیسه از فدراسیون کنار گذاشته شود، اظهار داشت: کارهای عقب‌افتاده زیاد داریم و لازم بود این جلسات برگزار شود. ما کارهای زیادی داریم و باید دستورات متعددی را در جلسه هیأت رئیسه بررسی کنیم. منتظر حضور جناب آقای سراجی و همه دوستان در این جلسات هستیم و ان‌شاءالله با حضور همه دوستان جلسات هیأت رئیسه برگزار خواهد شد و مصوباتی خواهیم داشت.

وی درباره حضور آنلاین شهره موسوی در هیأت رئیسه عنوان کرد:‌حضور آنلاین اعضای هیأت رئیسه در جلسات در اساسنامه پیش بینی شده و با حضور آنلاین ایشان جلسات ما رسمیت خواهد داشت. 

اصولی در مورد بازی‌های دوستانه تیم ملی و مسابقه با کانادا اظهار داشت: اجازه بدهید اسم هیچ تیمی تا قطعی نشده اعلام نکنیم البته در اولین فیفادی انجام یک دیدار تدارکاتی قطعی است و اعضای هیأت رئیسه فدراسیون به دنبال دومین بازی تدارکاتی برای تیم ملی هستند.