به گزارش پارس به نقل از ایرنا اوو مورالس روز دوشنبه درگفت وگو با شبکه تلویزیونی بولیویا ( بولیویا تی وی ) افزود: همه کسانی که رای به نفع بلاتر دادند باید مجازات شوند ودرهرپستی که هستند باید اخراج شوند.

وی که اخیرا خواستار کنار گذاشتن کارلوس چاویز رییس فدراسیون فوتبال کشورش شده است ، افزود: باید با تمامی دست اندرکاران فوتبال که چه در فیفا و یا در فدراسیون های قاره ای و محلی تخلف می کنند ومتهم به فساد مالی ورشوه خواری هستند، برخورد شود . آنها باید تاوان اعمالشان را پس بدهند. 

او تاکید کرد که باید ساختار فوتبال جهان ترمیم شود وعناصر فاسدی که در هرجا مسوولیتی دارند، پاکسازی شوند.

در هفته های اخیر تعداد زیادی از مسوولان فیفا به درخواست دادگستری آمریکا در سوییس دستگیر شدند .آنان متهم به فساد مالی در فیفا هستند . از جمله اتهامات آنان گرفتن رشوه برای دادن میزبانی های جام جهانی، فروش پخش تلویزیونی رویدادهای فوتبال و دیگر موارد است .

سپ بلاتر به رغم این دستگیری ها اعلام کرد که در انتخابات فیفا شرکت می کند و موفق هم شد در دور اول با نتیجه 133بر73بر علی بن الحسین اردنی غلبه کند و در دور دوم نیز با کناره گیری نامزد اردنی در این سمت ابقا شد.

اما انتخاب بلاتر و رای اکثریت به وی پایان انتقادها و فشارهای کشورهای غربی به ویژه امریکا وانگلیس بر این رییس سوییسی نبود وآمریکا علیه برخی دیگرازمقامات فیفا ازجمله جروم والکه دبیرکل این فدراسیون اتهام مالی وارد کرد و کشورهای دیگری نیز از جمله آلمان ، کانادا ، فرانسه و استرالیا نیز انتقادات خود را از بلاتر ادامه دادند.

مقامات دادگستری آمریکا نیزاعلام کردند که تحقیق در زمینه مسایل مالی فیفا ادامه دارد و در این زمینه عقب نشینی نمی کنند.

بلانر چهار روز پس از آن که برای پنجمین بار به عنوان رییس فیفا انتخاب شد، در یک کنفرانس خبری به صورت غیرمترقبه اعلام کرد که از سمت خود استعفا کرده و خواهان آن است که جانشین وی انتخاب شود.