به گزارش پارس به نقل از مهر، بهرام افشارزاده پس از نشست امروز جمعه مسئولان باشگاه استقلال با ایگور اشتیماس، ضمن بیان مطلب فوق گفت: پس از اینکه پروسه مزایده باشگاه استقلال با عدم واگذاری سهام باشگاه همراه شد، اقدامات خود را برای حضور در فصل آینده آغاز کردیم و در این بین با چند مربی خوب از کشورهای مختلف دنیا صحبت‌های اولیه را انجام دادیم.

بعد از نشست با سجادی وضعیت اشتیماس مشخص می‌شود
وی با بیان اینکه دو مربی نهایی مدنظر باشگاه استقلال قرار گرفتند که در این بین ایگور اشتیماس به ایران آمد تا ضمن ارائه برنامه‌هایش، با مسئولان باشگاه مذاکره کند، افزود: با توجه به مسائل مالی مجبورم فردا به دفتر نصرالله سجادی بروم که ساعت آن مشخص نیست زیرا باید ببین معاون وزیر چه زمانی فرصت دارند. اگر در این نشست به نتیجه لازم برسیم، جواب نهایی را در مورد جذب اشتیماس ارائه خواهم داد.

نمی‌توانیم ساکت نشسته و تیم را رها کنیم
مدیرعامل باشگاه استقلال در مورد اینکه مشکل مالی مانع از عقد قرارداد این باشگاه با اشتیماس می‌شود، اضافه کرد: چه کسی گفته پول نداریم؛ پول هم هست و در زمان مقتضی از سوی وزارتخانه در اختیار باشگاه قرار می‌گیرد. البته در این شرایط نمی‌توانیم ساکت نشسته و تیم را رها کنیم زیرا  کار عالی که امسال صورت گرفت را باید ادامه دهیم.

برای عقد قرارداد با اشتیماس خوشبین هستیم
وی با بیان اینکه در اولین فرصت مبلغ لازم را برای عقد قرارداد با بازیکنان و مربی تیم تهیه می‌کند، در مورد اینکه آیا به عقد قرارداد با اشتیماس امیدوار است؟، تاکید کرد: با اشتیماس خیلی صحبت کردیم و
برای عقد قرارداد با این مربی خوشبین هستیم. او مربی دارای تجربه و کار بلد است، مربی تیم ملی کرواسی و کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال این کشور هم بوده و فردی سلامت است.

به ما اعلام شد فاریاس با تیم تایلندی قرارداد ندارد
افشارزاده با اشاره به اینکه چه با این مربی و چه با مربی دیگر فعالیت‌های استقلال باید بزودی آغاز شود، در مورد دیگر گزینه هدایت تیم استقلال اینگونه اظهار نظر کرد: فاریاس برزیلی دیگر گزینه ماست. تا آنجایی که اطلاع داشتیم، این مربی با تیم تایلندی قرارداد ندارد و اگر داشته باشند، بهترین تصمیم را برای استقلال اتخاذ خواهیم کرد.

[ایگور اشتیماس]

رقم قرارداد اشتیماس تغییر کرد
«آیا می‌توان از صحبت‌های شما اینگونه برداشت کرد که باشگاه استقلال با اشتیماس به توافق نمی‌رسد؟» وی در پاسخ به این سوال اظهار کرد: نباید زود قضاوت کنید، هرچند رقم اولیه که از این مربی برای عقد قرارداد با استقلال دریافت کردیم با رقمی که او امروز اعلام کرد، متفاوت است. به دلیل اینکه از طریق ایمیل و تلفن با این مربی صحبت‌های اولیه انجام شده بود، بروز این مشکلات معمولی است.

فقط با حضور یک دستیار موافقت کردیم
مدیرعامل باشگاه استقلال با بیان اینکه با حداقل مسائل مالی سعی می‌کند اقدامی ارزشمند برای این باشگاه صورت گیرد، در مورد تعداد دستیاران اشتیماس یادآور شد: اشتیماس به ما اعلام کرد که دو مربی به همراه خود به ایران می‌آورد که ما با حضور یک مربی موافقت کردیم.

واکنش به احتمالی ایرانی بودن مربی فصل آینده اسقلال
وی در خصوص اینکه احتمال دارد مربی فصل آینده استقلال ایرانی باشد، خاطرنشان کرد: هدف و تلاش‌مان برای این است که یک مربی خارجی هدایت استقلال را برعهده بگیرد اما هنوز تصمیم گیری نهایی در این مورد صورت نگرفته و اجازه دهید کار تا کسب تصمیم نهایی با سلامت پیش برود.

نظری هنوز معاون باشگاه من است
افشارزاده در مورد اینکه آیا بهرام امیری جانشین نظری جویباری در این باشگاه شده است؟، تاکید کرد: سعی داریم از تجربه این دو در باشگاه خصوصا برای جذب بازیکنان جدید استفاده کنیم. البته نظری هنوز معاون باشگاه هستند.

توفیقی مشاور عالی من است
وی در مورد اینکه توفیقی چه نقشی در باشگاه استقلال دارد، خاطرنشان کرد: ایشان مشاور عالی بنده هستند زیرا در این مدت زحمات زیادی برای استقلال کشیدند. من از توفیقی خواستم بیایند و نظرات خودشان را اعلام کنند. نباید کسانی که زحمت کشیدند را به راختی فراموش کرد.

از روشن در باشگاه استفاده می‌کنیم
مدیرعامل باشگاه استقلال در پایان در مورد استفاده از حسن روشن در این باشگاه گفت: البته کمیته فنی باشگاه توسطط دو نفر از اعضای هیات مدیره انتخاب شدند اما مطمئنا از روشن در باشگاه استفاده خواهیم کرد.