به گزارش پارس، دکتر لاجوردی متخصص پوست و مو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: تنها روش استفاده از ماسک مو و ویتامینه و نرم کننده مو با یکدیگر متفاوت است در غیر این صورت تاثیر نهایی استفاده از هر سه مورد برابر است. تنها خواص استفاده از ماسک مو، ویتامینه مو و نرم کننده مو. نرم کردن و از بین بردن حالت وِز موها است و استفاده از هر یک به نوع مصرف، مصرف کننده بستگی دارد.

فردی با موهای وِز تمایل دارد داخل حمام از نرم کننده استفاده کند و فرد دیگری بعد از حمام وقتی مو خشک شد با سرم مو یا اصطلاحا ماسک مو، مویش را مرطوب کند.

این متخصص مو در پاسخ به این سوال که چرا بعضی از پزشکان بجای نرم کننده از ماسک مو یا به جای ماسک مو ویتامینه را تجویز می کنند گفت: استفاده از یکی از این نرم کننده ها ممکن است تاثیر چندانی بر موی فردی ایجاد نکرده باشد به همین دلیل شخص از نرم کننده دیگری استفاده می کند آنچه مهم است این است که هر سه این ترکیبات برای زمان محدودی مو را نرم و لطیف نگه می دارند.

وی افزود: تا به حال نرم کننده ای تولید نشده که بتواند موها را برای مدت چند ماه (با یک بار مصرف) نرم و لطیف نگه دارد زیرا مو ترکیبی زنده و در حال رشد است.

دکتر لاجوردی در پایان اظهار داشت: مصرف هیچ کدام از ویتامین ها یا مواد غذایی خاص سبب نرم و لطیف کردن مو نمی شود حتی ویتامین های حاوی روی نیز اثر خاصی در این مورد بر موها نمی گذارند فقط مصرف روی برای افرادی موثر است که کمبود روی دارند و این کمبود در درجات خفیفی در تعداد کمی از افراد باعث ریزش مو می شود.