به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، مسئولان بهداشت و درمان انگلیس در مورد رسوایی جدید بهداشتی در این کشور ابراز نگرانی کردند. طی یک سال گذشته موارد منجر به مرگ مبتلایان به هپاتیت ئی در این کشور ۴۰ درصد افزایش یافته است.

هپاتیت ئی نوعی بیماری عفونی ویروسی است که غالبا در کشورهای با سطح بهداشتی ضعیف دیده می شود. این بیماری از طریق آب آلوده منتقل می شود.

وزارت محیط زیست، غذا و امور روستایی انگلیس در گزارشی اعلام کرد احتمالا ده درصد سوسیس هایی که در این کشور به فروش رسیده، حاوی ویروس هپاتیت ئی بوده است.

از آنجا که به طور متوسط از هر ۵۰ بیمار مبتلا به این عفونت ویروسی، یک نفر و از هر پنج زن باردار مبتلا، یک تن جان خود را از دست می دهد، اعلام این خبر ترس و وحشت شدیدی در بین مردم انگلیس ایجاد کرده است. زنان باردار، افراد مسن، بیماران سرطانی و افراد مبتلا به بیماری های کبدی از جمله افراد آسیب پذیر به شمار می روند.

بنا به اعلام سازمان بهداشت جهانی، دردهای شکمی، حالت تهوع، استفراغ و تب از نشانه های این بیماری است. زردی، بی اشتهایی و افزایش حجم بافت کبد (درد هنگام لمس) از دیگر نشانه های این بیماری به شمار می رود.

مسئولان بهداشت و درمان انگلیس برای پیشگیری از خطر ابتلا به این بیماری توصیه کردند سوسیس دست کم به مدت ۲۰ دقیقه در دمای ۷۰ درجه پخته شود. این در حالی است که این ویروس طی یکساعت می تواند در دمای ۶۰ درجه مقاومت داشته باشد.

با توجه به این که هنوز تردیدهایی در این زمینه وجود دارد، تا زمان یافتن علت اصلی این ویروس، بهتر است از خوردن سوسیس اجتناب شود.