به گزارش پارس به نقل از راز، درست است که مشکلاتی چون کم مویی یا طاسی سر تا حدودی تحت تاثیر عوامل ژنتیک است، اما نباید فراموش کنید که تغذیه سالم می تواند تا حد زیادی به حفظ موهایتان کمک کند. همچنین استفاده از محصولات بهداشتی متناسب با نوع خاص مو، مانند شامپو، ماسک، روغن و غیره، نقش موثری در جلوگیری از ریزش مو دارد و مصرف ویتامین های مورد نیاز مو، می تواند موجب رشد مجدد مو شود.

۱. پروتئین به رشد مو کمک می کند: ساختمان مو از پروتئین تشکیل شده است؛ از این رو، کمبود پروتئین، تاثیر مستقیمی بر میزان ریزش موها خواهد داشت. پس در رژیم غذایی خود، محصولات حیوانی مانند گوشت و لبنیات و به ویژه آب پنیر را بگنجانید.

۲. ویتامین C برای سلامت موها لازم است: مرکبات، به ویژه پرتقال و لیمو، منابع غنی ویتامین C هستند. همچنین فلفل سبز نیز دارای مقادیری از ویتامین C است. مصرف روزانه هزار تا سه هزار میلی گرم ویتامین C برای سلامتی ضروری است.

۳. ویتامین های گروه B، رشد مو را افزایش می دهند: بیوتین و B کمپلکس به رشد مو یاری می رسانند و ویتامین ۳B به گردش خون در جمجمه کمک می کند؛ بنابراین بهتر است B کمپلکس مصرف کنید که انواع ویتامین های گروه B را به بدن برسانید.

۴. مصرف آهن، از ریزش موها جلوگیری می کند: آهن نیز به گردن خون در جمجمه و خون رسانی به پوست سر کمک می کند. جگر، زردآلو و کشمش حاوی مقادیر بالایی از آهن هستند.

۵. آب بنوشید: شاید جالب باشد بدانید که تقریباً یک چهارم بدنه مو را آب تشکیل می دهد! پس روزانه بین چهار تا هشت لیوان آب بنوشید تا به اندازه کافی به موهایتان آب رسانی شود.

۶. از الکل دوری کنید: الکل از رشد موها جلوگیری می کند. هرگز به سراغ این ماده نروید.

۷. هورمون ها بر رشد مو تاثیر می گذارند: با افزایش سن، سطح هورمون های بدن کاهش می یابد و بالطبع، رشد موها هم کندتر می شود. با آزمایش خون، از چگونگی وضعیت هورمون های بدن خود مطلع شوید و با مشورت پزشک، داروهای لازم را مصرف کنید.

۸. برای رشد موهای خود ویتامین E مصرف کنید: این ویتامین نیز میزان گردش خون در سطح پوست سر را افزایش می دهد. ویتامین E را هم می توانید به صورت خوراکی مصرف کنید و هم بر روی سر خود بمالید.

۹. ویتامین A ضامن سلامت موهای شماست: این ویتامین باعث درخشندگی موهای شما می شود و روند رشد موها را سرعت می بخشد. تخم مرغ، کلم پیچ، کدو و هویج، حاوی ویتامین A هستند.