به گزارش پارس به نقل از مشرق، بهار از نیمه گذشت و شاید هنوز به فکر پوستتان نیوفتاده باشد اما باید به این نکته توجه کنید که در حال نزدیک شدن به تابستان هستیم، فصلی که دیگر خورشید تا حد توانش در حال تخریب پوست است. این روزهای بهار اگر هوا آفتابی باشد می تواند پوست را تخریب کند به همین علت راهکاری برای آن باید در نظر داشته باشید.

** تا حد امکان از آفتاب به دور باشید تا سوختگی در بدن شما ایجاد نشود. آفتاب در این روزهای سال بسیار تیز می تابد به همین علت می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به پوست وارد کند. البته به این نکته توجه کنید که بعد از ظهرها بهتر است کمی افتاب تنها برای ویتامین هایش به بدن برسانید.

** صورتتان را تمیز نگه دارید تا هوای بهاری آن را چروکیده نکند. پزشکان توصیه می کنند روزانه صورت خود را سه بار بشویید و برای اینکار تنها از صابون هایی با درصد بازی کم استفاده کنید. در هنگام حمام کردن نیز بهتر است بیشتر حواستان با سر زانو و آرنج همچنین صورتتان باشد.

** رژیم غذایی درست و مفید نکته دیگر برای داشتن پوستی سالم و سرحال است. در این فصل از نخود فرنگی به میزان بیشتری استفاده کنید چرا که نه تنها برای سلامت پوست مفید است بلکه جویدن نخود باعث ورزش عظلات صورت می شود.

** اب همیشه برای سلامت پوست مفید بوده است پس به هیچ عنوان آن را در این فصل فراموش نکنید. نوشیدن آب بیشتر نشان از سلامت بالای پوست شما می دهد. آب می تواند از پوست شما در مقابل اشعه های مضر خورشید جلوگیری کند. بسیاری از پزشکان می گویند اگر صبح های زود از خانه بیرون می روید قبل از خواب بیشتر آب بنوشید.

** استفاده از ضد آفتاب را از پاییز شروع کنید. بسیاری به این می اندیشند که تنها تابستان زمان استفاده از ضد افتاب است در حالی که اشعه های شدید و خطرناک خورشید در بهار بسیار بیشتر است پس باید بیشتر مراقب پوست بود. برای انتخاب ضد آفتاب به میزان سازگاری آن باپوستتان توجه داشته باشید.