حیدر العبادی،نخست وزیر پیشین عراق و رئیس ائتلاف النصر گفت، برگزاری انتخابات زودهنگام مشروط به سه شرط است؛ نخست باید قانون عادلانه فراگیر وجود داشته باشد، دوم فضای امن مناسب فراهم و سلاح از اختیار گروههای مسلح خارج شود و شرط سوم اینکه کمیساریای مستقل قادر به انجام اقدامات انتخاباتی برای تضمین بی طرفی و عدالت وجود داشته باشد.

وی افزود، دولت در مبارزه با فساد تحت فشار و نیازمند اقداماتی قوی است.

العبادی در مورد سفرهای مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به تهران، ریاض و واشنگتن گفت، این سفرها برای تشریح منافع کشور و استقلال آن در تصمیم گیری ها، تحقق منافع عراق و نیز منافع مشترک از طریق برقراری صلح و امنیت و پرهیز از درگیری‌ها یک فرصت است.

سفر الکاظمی به عربستان به دلیل وضعیت سلامتی پادشاه این کشور و انتقال به بیمارستان برای انجام برخی معاینات پزشکی به تاخیر افتاد.

العبادی گفت، عراق باید در روابط خارجی خود توازن را برقرار و از درگیری ها پرهیز کند زیرا تنش به نفع عراق و حتی منطقه نیست.

وی ادامه داد، عراق به دنبال ایفای نقش در دو سطح بین المللی و منطقه ای و بهره برداری از روابط خوب خود با آمریکا، ایران و عربستان است. سفر الکاظمی به ایران در ادامه سفرهای نخست وزیران سابق عراق بوده و هدف از آن تمرکز روی منافع عالی کشور و استفاده از تاریخ و تمدن خود برای تقویت روابط خارجه است‌.