به گزارش پارس به نقل از واحد مرکزی خبر ، استوارت جونز در کنفرانس خبری درباره علل تاخیر در واگذاری جنگنده های اف 16 به بغداد گفت: اوضاع ناامن و بی ثبات در عراق سبب شده است تحویل این نوع جنگنده ها به عراق تاخیر صورت گیرد .

سفیر آمریکا درباره مراحل بعدی تاریخ واگذاری جنگنده های اف 16 آمریکا به آمریکا هیچ اشاره ای نکرد.

جونز گفت: موشک های حرارتی AT4 ضد زره پوش و دو پرتاپ آمریکا نیز در روزهای آینده در اختیار عراق قرار خواهد گرفت .

این نوع موشک ها توانایی نیروهای امنیتی عراق را در زمینه مشکل استفاده داعش از خودروها و موتور سیکلت های بمب گذاری شده در عراق، برطرف خواهد کرد .

سفیر آمریکا در عراق تصریح کرد: ارسال انواع تجهیزات نظامی به عشایر سنی و کردها فقط با موافقت و هماهنگی کامل دولت عراق صورت خواهد گرفت و واشنگتن هرگز قصد ندارد به صورت خودسرانه این سلاح ها در اختیار آنان قرار دهد .

به گزارش خبرگزاری واع عراق، استوارت جونز درباره سفر اخیر مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق به واشنگتن و دیدارش با مقامات بلند پایه آمریکا گفت: این سفر در چارجوب برنامه های ویژه آمریکا برای توسعه همکاری دوجانبه واشنگتن و اربیل صورت گرفت .

جونز افزود: در گفتگوهای بارزانی با مقامات آمریکایی هرگز موضوعاتی مانند استقلال منطقه کردستان عراق مطرح نشد چون دولت آمریکا همواره به تعهداتش در خصوص حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی عراق پایبند است .