به گزارش پارس نیوز، 

اخیرا خبری منتشر شد مبنی بر اینکه «آریل کوهن سابان» رئیس انجمن سیاسی صهیونیست‌های آرژانتین (دایا) بعد از آشکار شدن اخاذی و سوء استفاده جنسی از یک بازیگر خانم در آرژانتین مجبور به استعفا شده است.

قضیه از این قرار بود که چندی قبل، خانم «اسمرالدا» از هنرمندان سینمایی آرژانتین در مصاحبه‌ای با یک کانال تلویزیونی کم بیننده، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا تعداد قربانیان هولوکاست دقیقا  6 میلیون نفر بوده است؟ ابراز تردید کرده و گفت که فکر نمی‌کند این قدر زیاد باشد.

یک روز بعد از انتشار این مصاحبه، رسانه‌ها و لابی‌های صهیونیست آرژانتین جنجال و سر و صدای زیادی به پا کرده و این بازیگر را متهم به یهودی ستیزی کردند و اسمرالدا در پاسخ اظهار داشت که هرگز منظورش توهین به جامعه یهودی نبوده است و در صورتی که برداشت دیگری از اظهارات وی شده، از آن عذرخواهی می‌کند.

با این حال، صهیونیست‌ها این قضیه را به یک جنجال رسانه‌ای تبدیل کرده و وی را مجبور کردند ضمن مراجعه به دفتر دایا از آنها عذرخواهی کند.

اسمرالدا که تحت فشار شدید رسانه‌ها قرار داشت با حضور در مرکز این انجمن عذرخواهی کرد، در این جلسه آنقدر فشار روحی زیادی به وی وارد شد که در پایان بنا بر اظهار آریل سابان رئیس انجمن سیاسی صهیونیست‌های آرژانتین (دایا) «اسمرالدا ضمن عذرخواهی گریه کرد.»

علیرغم این اقدام، یهودیان راضی نشده و رئیس دایا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که از طرف قربانیان هولوکاست نمی‌تواند عذرخواهی وی را بپذیرد و او را ببخشد و گفتت: «باید عملکرد وی را ببیند و اینکه در آینده چه می‌شود و چطور به تعهداتش عمل می‌کند.»

براساس اخبار منتشر شده در رسانه‌های آرژانتین، داستان به همین جا ختم نشده و آریل کوهن سابان رئیس انجمن به منزل شخصی اسمرالدا مراجعه و ضمن اخاذی از وی، اقدام به سوء استفاده جنسی می‌کند.

انتشار این خبر موجی از انزجار در جامعه آرژانتین به دنبال داشت که در نهایت رئیس انجمن صهیونیست‌ها را ناگزیر به استعفا از مقام خود کرد.

لازم به ذکر است صهیونیست‌ها در آرژانتین از لابی رسانه‌ای و سیاسی قدرتمندی برخوردارند و به راحتی با استفاده از غول‌های رسانه‌ای وابسته با قلب حقایق و مظلوم نمایی، هرگونه مخالفت با اقدامات خود را تعبیر به یهودی ستیزی کرده و به شدت با آن برخورد می‌کنند تا هیچ کس جرأت مخالفت و یا انتقاد از عملکرد آنها را نداشته باشد.