به گزارش پارس نیوز، 

یکی دیگر از کشورهای آمریکای جنوبی اعلام کرده که سفارتش را از تل‌آویو به قدس شریف منتقل می‌کند؛ اگر این قول پاراگوئه و گواتمالا اجرایی شود، دیپلمات‌های آمریکایی در قدس حداقل دیپلمات خواهند دید.

 وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پاراگوئه اواخر ماه جاری میلادی، در مراسمی با حضور «هوراسیو کارتز» رئیس‌جمهور این کشور، سفارت خود را در قدس شریف باز می‌کند.

کارتز چندی پیش گفته بود که تا قبل از پایان یافتن دوره ریاست‌جمهوری‌اش که سه ماه بیشتر از آن نمانده، کار انتقال سفارت کشورش از تل‌آویو به قدس شریف را یکسره می‌کند.

دولت پاراگوئه این خبر را در مراسم «روز استقلال اسرائیل» که در سفارت این رژیم در آسونسیون برگزار شده بود، اعلام کرده است.

دولت آمریکا اولین دولتی بود که تصمیم به انتقال سفارت به قدس اشغالی گرفت؛ این تصمیم حتی در میان متحدان اروپایی واشنگتن هم با استقبال مواجه نشد ولی تاکنون چند کشور کوچک، از این تصمیم تبعیت کرده‌اند.

هفته گذشته هم مقامات گواتمالا گفته بودند که در اوایل ماه مِی و ۲ روز بعد از آمریکایی‌ها سفارتشان را به قدس شریف منتقل می‌کنند.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شنبه این هفته گفته بود که اقدام آمریکا در انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس، برای واشنگتن هزینه در بر خواهد داشت «ولی این هزینه‌کرد، ارزشش را دارد.»

شایعات زیادی در خصوص حضور یا عدم حضور «دونالد ترامپ» در مراسم آغاز به کار سفارت آمریکا در قدس شریف در رسانه‌ها منتشر شده؛ اما گزارش‌های تأیید شده نشان می‌دهد که «ایوانکا ترامپ» دختر رئیس‌جمهور و «جرد کوشنر» همسر ایوانکا، در این مراسم حضور خواهند داشت.

جرد کوشنر یهودی است و ایوانکا هم پس از ازدواج با وی، دست از مسیحیت شست. «چارلز کوشنر» پدر جرد هم از طرفداران پر و پا قرص لابی یهودی‌های آمریکاست و حتی در سال ۲۰۰۳ به اتهام ارائه کمک‌های مالی غیرقانونی به ستاد انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو»، در آمریکا زندانی شد.