به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه 'رای الیوم' نوشت: ولیعهد سعودی برای تصاحب تاج و تخت پادشاهی به هر نحوی به آمریکا و رژیم صهیونیستی باج داده و با اقدامات خودسرانه، مخالفان زیادی در داخل خاندان سعودی برای خود تراشیده است، بنابراین رسیدن وی به پادشاهی، آغاز فروپاشی دولت این کشور خواهد بود.

رای الیوم روز دوشنبه به نقل از'نشات الاقطش' استاد رسانه‌ دانشگاه «بیرزیت» فلسطین در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: 'محمد بن سلمان' مشروعیت خود را از دست داده و اکنون به دنبال کسب مشروعیت آمریکایی آن هم از دروازه تل آویو است. وی همچنین می کوشد قضیه فلسطین را برای رسیدن به اهدافش برای آمریکا و رژیم صهیونیستی قربانی کند. 

الاقطش افزود: ولیعهد سعودی مواضع افراطی تری نسبت به 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر و 'اویگدر لیبرمن' وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اتخاذ می کند. بن سلمان جوان طمعکاری است که برای رسیدن به پادشاهی باید آمریکا را از خود راضی کند. با وجود این که این شاهزاده سعودی تاکنون مواضع افراطی تری اتخاذ و میلیاردها دلار تقدیم کرده است، واشنگتن هنوز اطمینان ندارد که او گزینه مناسبی برای پادشاهی عربستان باشد. 

این استاد دانشگاه ادامه داد: بن سلمان ساز خود را می زند که باعث شده است دیگر شاهزاده‌ های سعودی اقدامات وی را نپذیرند. در حالی ‌که سیاست ریاض مبتنی بر دیپلماسی فعال است، بن‌سلمان به شیوه‌ غیر طبیعی از این خط ‌مشی خارج شده و دیگر توجهی به مسائل جهان عرب نشان نمی دهد. 

وی گفت: اگر به تاریخ مراجعه کنیم و اسناد دهه سی قرن گذشته را در خصوص مواضع رهبران عربی درقبال طرح صهیونیستی مورد بازنگری قرار دهیم، می‌توانیم تحولات کنونی در عربستان را درک کنیم. 

الاقطش در ادامه افزود: بنابر یادداشت‌های 'سایروس ونس' وکیل آمریکایی و وزیر خارجه دولت 'جیمی کارتر' رئیس‌ جمهور اسبق این کشور زمانی ‌که 'انور سادات' رئیس‌جمهور اسبق مصر عازم قدس شد، حکام عرب با اجماع، موافق صلح با اشغالگران بودند، ولی این 'اسرائیل' بود که با این صلح مخالفت کرد؛ برای این ‌که می خواست از این نظام های عربی به شیوه‌های مختلف خواه به لحاظ مالی یا سرکوب ملت‌ هایشان، بهره‌برداری کند. 

این استاد فلسطینی گفت: 'مرد قوی آمریکا' در عربستان 'محمد بن‌ نایف' است که با کنترل امنیت و مبارزه با به اصطلاح «تروریسم» قدرتش را ثابت کرده بود. ولی ظهور بن سلمان و چنبره زدن بر قدرت آن هم در اقدامی غافلگیر کننده با کنار زدن ولیعهد سابق، ایجاب می کند که وی امتیاز‌های بیشتری برای راضی کردن ایالات متحده بدهد. 

وی معتقد است: مردم کشورهای عربی اکنون با این حقیقت هولناک روبه رو شده اند که رژیم هایشان به اسم فلسطین شعار سر می دهند و ملت خود را به بهانه آزادسازی فلسطین سرکوب می کنند. امروز آن ها برای ماندن در قدرت از آرمان فلسطین دست کشیده اند. 

الاقطش ادامه داد: ولیعهد سعودی ممکن است پادشاه شود، ولی عربستان دیگر عربستان سابق نخواهد بود، بلکه پادشاهی او آغاز فروپاشی دولت وارزش ها خواهد بود. همین مسئله باعث شکل گرفتن مخالفان قدرتمند می شود. 

این استاد دانشگاه بیرزیت گفت: بن سلمان حق دارد آن ‌گونه که دلش می ‌خواهد سیاست‌ های کشورش را مدیریت کند و با هر طرفی که می خواهد روابط سیاسی برقرار کند، ولی حق ندارد قضیه فلسطین را قربانی کند تا پادشاه شود؛ همان‌ گونه که چشم پوشی از آرمان ‌ها و حقوق فلسطینیان غیرقابل قبول است.