به گزارش حوزه ورزشی پارس نیوز، سه دیدار پایانی هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال روز دوشنبه برگزار می‌شود. در این روز ذوب آهن و استقلال خوزستان که در رده‌های دوم و سوم جدول است به میدان می‌روند و رقابت در صدر جدول به اوج حساسیتش می‌رسد.

نگاهی به این مسابقات می‌اندازیم؛

سیاه جامگان - ذوب آهن؛ رویای صدرنشینی شاگردان یحیی

شاگردان یحیی گل‌محمدی که خود را برای حضور قدرتمندانه در آسیا آماده می‌کنند می‌توانند به این مسابقه به چشم یک دیدار تدارکاتی نگاه کنند. مسابقه‌ با تیم چهاردهم جدول لیگ برتر که با 9 شکست بیشترین باخت را در این فصل داشته  بعید است حریف سرسختی برای ذوب آهن باشد.

شاگردان فرهاد کاظمی مقابل ذوب آهن بعید است به پیروزی فکر کنند هرچند اگر اتفاق رخ بدهد در آنصورت می‌توان گفت که یک شگفتی بزرگ در هفته چهاردهم رخ داده است.

ذوب آهن در این هفته شانس اندکی برای صدرنشینی دارد. شاگردان گل‌محمدی در صورتیکه استقلال تهران و استقلال خوزستان مقابل حریفان‌شان بازنده شوند و می‌توانند با یک برد به صدر برسند. مساوی برای تیم ذوب آهن یک باخت خفیف محسوب می‌شود و یک برد برای سیاه‌جامگان است. شاگردان فرهاد کاظمی برای فرار از قعر جدول تلاش می‌کنند و گل‌محمدی و بازیکنانش در رویای صدرنشینی هستند. آنها هفته گذشته سه بر یک تیم پدیده را هم شکست داده بودند و سیاه‌جامگان به مراتب حریف آسان‌تری نسبت به پدیده برای ذوب آهن است مگر اینکه فرهاد کاظمی در تعطیلی دو هفته‌ای لیگ تیمش را متحول کرده باشد.

استقلال خوزستان - پدیده؛ آبی‌های اهواز به صدر می‌رسند؟

آبی‌پوشان خوزستان منتظر لغزش برادر بزرگتر خود در تبریز هستند تا به صدر جدول برسند. شاگردان ویسی در صورت مساوی استقلال تهران مقابل تراکتورسازی  و پیروزی در این بازی خانگی می‌توانند صدرنشین لیگ برتر شوند در حال حاضر آنها به دلیل گل‌زده کمتر در رده دوم جدول هستند.

پدیده اما برای حضور در رده‌های میانی جدول تلاش می‌کند  و در این مسابقه هم برای گرفتن یک امتیاز تلاش خواهد کرد اگر این تیم به این هدفش برسد شاید استقلال خوزستان از کورس صدرنشینی در فاصله یک هفته به پایان نیم فصل عقب بماند اما بعید است که تیم بی‌حاشیه استقلال خوزستان در خانه‌اش به حریف امتیاز بدهد.

پرسپولیس- گسترش فولاد تبریز؛ سرخپوشان به دنبال ششمین برد فصل

پرسپولیس در این فصل زیبا بازی می‌کند اما هم برانکو و هم هواداران و بازیکنان پرسپولیس می‌دانند که به بازی زیبا امتیاز نمی‌دهند و آنها اگر می‌خواهند در جدول لیگ برتر به جایگاه واقعی خود برسند باید در گلزنی و نتیجه‌گیری هم موفق عمل کنند. سرخپوشان پایتخت در این فصل راحت گل‌می‌خورند و سخت گل‌ می‌زنند. مهاجمان پرسپولیس در دو سه بازی اخیر خود بیش از 15 موقعیت گلزنی را از دست داده‌اند آنها حتی پنالتی را هم گل نکرده‌اند تا صدای اعتراض‌ هواداران‌شان از گل‌نزنی آنها به آسمان بلند شود. مهاجمان پرسپولیس اگر در این بازی هم قدر موقعیت‌هایی که به دست می‌آورند را ندانند در آنصورت ممکن است بازهم شرمنده هواداران‌شان در ورزشگاه آزادی شوند و نتوانند به ششمین برد این فصل خود را به دست بیاورند.

گسترش تیمی زیرک است که ضدحملات زهرداری دارد. بنابراین سرخپوشان باید شش‌دانگ حواس‌شان را جمع کنند تا هم گل بزنند و هم راحت دروازه‌شان با اشتباه‌های بچگانه باز نشود. فراز کمالوند سرمربی گسترش ابراز امیدواری کرده که مهاجمان پرسپولیس به روش چند بازی قبل فرصت‌های گلزنی را از دست بدهند! سرخپوشان اما می‌خواهند در پایان نیم فصل در جمع 5-6 تیم بالای جدول قرار بگیرند و به همین دلیل محکوم به برد مقابل آبی‌پوشان تبریزی هستند.

اسامی داوران و برنامه هفته چهاردهم لیگ برتر:

یکشنبه 22 آذر

تراکتورسازی تبریز – استقلال تهران – یادگار امام (ره) – ساعت 15

محسن قهرمانی – رسول فروغی – سجاد طوری – رضا عادل – ناظر: بهرام مهرپیما

سایپا‌ - استقلال اهواز- ورزشگاه پاس قوامین – ساعت 15:15

پیام حیدری – حمید کنعانی – ایوب غلامزاده – مهدی مرجانزاده – ناظر: حسین عسگری

 سپاهان – راه‌آهن- ورزشگاه فولاد شهر – ساعت 15:15

محمدرضا فغانی – مجید ویشگاهی – علی نوری – وحید کاظمی – ناظر: فریدون اصفهانیان

صبای قم – ملوان بندر انزلی- ورزشگاه یادگارامام قم – ساعت 15:15

غلامرضا جباری – آرمان اسعدی – یعقوب حجتی – سیدرضا مهدوی – ناظر: عبداله باعزم

فولاد خوزستان – نفت تهران- ورزشگاه غدیر – ساعت 15

حسین زرگر – حمید سبحانی – امیررضا آشور ماهانی – علی احمدی – ناظر: حیدر شکور

 

*دوشنبه 23 آذر

استقلال خوزستان – پدیده خراسان- ورزشگاه غدیر – ساعت 15

بیژن حیدری – تورج عیوض محمدی – حمزه سلیمی – روح اله شریفی – ناظر: ایرج نظری

سیاه جامگان – ذوب آهن - ورزشگاه ثامن – ساعت 14:30

علی صفایی – بابک عباسقلی – هادی طوسی – یاسر همرنگ – ناظر: خداداد افشاریان

پرسپولیس – گسترش فولاد تبریز- ورزشگاه آزادی – ساعت 16:20

تورج حق وردی – بابک داوری – سعید قاسمی – محمد ملکی – ناظر : مسعود عنایت