به گزارش پارس نیوز ، مهدی درخشنده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره خط خوردن برخی از جودوکاران اعزامی به مسابقات جهانی جودو ناشنوایان در قزاقستان، اظهار کرد: این مسابقات از ۲۴ تا ۲۶ فروردین در قزاقستان برگزار می‌شود که برای اولین بار یک بانوی جودوکار به همراه ۷ ورزشکار مرد عازم این مسابقات می‌شوند. پیش از این قرار بود در رشته کاتا و کومیته در این مسابقات حضور پیدا کنیم که با توجه به محدودیت منابع مالی و با نظر فدراسیون، کاتا به این تورنمنت اعزام نمی‌شود و به جای کاتا یک ورزشکار زن در مسابقات جهانی جودو شرکت خواهد کرد.

وی گفت: اعزام نفرات به مسابقات جهانی جودو با نظر فدراسیون و کادر فنی است و این طور نیست که هر ورزشکاری احساس کند در ترکیب تیم اعزامی قرار دارد. در حقیقت غرض ورزی در این زمینه وجود ندارد و فدراسیون هر تصمیمی که درباره نفرات اعزامی بگیرد ما تابع هستیم. دوره قبل قرار بود بانوان همراه مردان در مسابقات جهانی فرانسه حضور داشته باشند اما چون شرایط اعزام بانوان به این تورنمنت فراهم نشد، فدراسیون و کادر فنی تصمیم گرفتند که برای اولین بار یک بانوی جودوکار را به قزاقستان اعزام کنند.

رییس انجمن جودو ناشنوایان از علی قنبری در وزن ۶۰ کیلوگرم، مهرداد بداغی در ۶۶ کیلوگرم، علی سلحشور در ۷۳ کیلوگرم، مصطفی سفیدی در ۸۱ کیلوگرم، حسین الله کرمی در ۹۰ کیلوگرم، فریده عساکره در ۱۰۰ کیلوگرم، فرید سلیم دانایی در مثبت ۱۰۰ کیلوگرم و صغری ربیعی فرد به عنوان نفرات اعزامی به این تورنمنت نام برد.

درخشنده در پایان در پاسخ به این سوال که چقدر امیدوار به کسب جایگاه قهرمانی در مسابقات جهانی قزاقستان هستید، افزود: جودوکاران ما در هر تورنمنتی مدال‌آور بودند. این که در قزاقستان نیز بتوانیم از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم قابل پیش‌بینی نیست. تلاش بر این است که بهترین عملکرد را در قزاقستان داشته باشیم.