به گزارش پارس نیوز به نقل از ایسنا، مهیار عسگریان، سرپرست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی عصر سه‌شنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشاوره طراحی و ساخت مجموعه جدید فرهنگی ورزشی، اظهار کرد: این مجموعه فرهنگی ورزشی بزرگ‌ترین و بی‌نظیرترین مجموعه ورزشی و پس از دستور رییس‌جمهور مدنظر قرار گرفته است و با تاکید وزیر ورزش و جوانان به صورت جدی دنبال می‌شود و از بین ده‌ها درخواست شرکت‌های مختلف بررسی از سوی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی انجام شد.

او افزود: این پروژه در مساحتی معادل ۳۷۰ هکتار و در دو فاز اجرایی می‌شود و قابلیت برگزاری تمامی رویدادهای ورزشی بین‌المللی و استاندارد را دارد.

سرپرست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با اشاره به این که در صورت ساخت این مجموعه فرهنگی ورزشی امکان میزبانی از رویدادهای بزرگ جهانی را خواهیم داشت، گفت: امکان برگزاری بازی‌های الکترونیک، ورزش‌های توپی و یخی در این مجموعه فرهنگی ورزشی وجود دارد.

عسگریان ادامه داد: پس از اتمام فاز مطالعاتی این مجموعه فرهنگی ورزشی، پیش‌بینی‌ می‌شود فاز اول آن ۲۴ ماه زمان ببرد و هزینه آن پس از تعامل با چینی‌ها مدنظر قرار می‌گیرد و از ظرفیت‌ها و توان داخلی در ساخت این پروژه استفاده خواهیم کرد.

در ادامه مسئول شرکت IPPR چین با بیان این که شرکت متبوعش از سمت دولت چین است که در ۱۰۰ کشور جهان پروژه اجرا کرده است، گفت: در حوزه ورزش پروژه‌های بین‌المللی را اجرا کرده‌ایم که از این جمله می‌توان به ورزشگاه المپیک پکن، المپیک زمستانی پکن، ورزشگاه چنگدو، ورزشگاه هانگژو و هم‌چنین مجموعه ورزشی تاشکند مربوط به المپیک ۲۰۲۵ جوانان، ورزشکاه ملی بلاروس و کامبوج اشاره کرد.

او با بیان این که از توان داخلی ایران در طول این پروژه بهره‌مند خواهیم شد، خاطرنشان کرد: شاهد انعکاس فرهنگ ایرانی در این مجموعه فرهنگی ورزشی خواهیم بود و موقعیت زمین پروژه شناسایی شده و در راستای برنامه‌ریزی پروژه نیز اقداماتی صورت گرفته است.

وی افزود: هم‌چنین استاندارهای پروژه با استفاده از تکنولوژی‌های برتر و سبز در طراحی مدنظر قرار می‌گیرد.