به گزارش پارس ، دکتر مجید کیاور در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه بر اساس تحقیقات متعدد در جهان ثابت شده است که تمام ریزگردهای معلق در هوا از ریه عبور کرده و بر روی عروق تاثیر می گذارند، اظهار کرد: آنفارکتوس، تنگی عروق و سکته از جمله عوارض مخرب آلودگی هوا هستند و تنها راه علاج قطعی این معضل، حل ریشه ای آن و جلوگیری از بروز آلودگی هواست.

وی ضمن توصیه اکید به بیماران قلبی و تنفسی برای مصون نگه داشتن خود و کاهش تردد در خیابان های شهر در زمان افزایش آلودگی های جوی، گفت: استفاده از دستگاه های تسویه هوا در صورت امکان، می تواند مناسب و بسیار کمک کننده باشد اما ماسک های معمولی قدرتی برای جلوگیری از ورود هوای آلوده ندارند.

رییس اورژانس بیمارستان قلب شهید رجایی با اشاره به استاندارد نبودن سوخت و خودروها، اظهار کرد: دولت باید به طور جدی وارد عمل شود و این مشکل را حل کند.

کیاور ادامه داد: عمده ترین عارضه آلودگی هوا، تنگی عروق کرونر است که متاسفانه برخلاف کشورهای پیشرفته، سن ابتلا به آن در ایران پایین آمده و به حدود ۴۵ تا ۶۰ سال رسیده است.

این متخصص قلب با بیان اینکه مراجعه بیماران به اورژانس این بیمارستان در چند روز گذشته افزایش داشت، گفت: البته به علت همزمان شدن افزایش آلودگی هوا و قرار گرفتن تهران در شرایط هشدار با تعطیلات عاشورا و تاسوعای حسینی، آلودگی هوا چندان بحران ساز نشد.