به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حمیدرضا پهلوانی در حاشیه مراسم اعطای اولین گواهی نامه مدیریت تداوم صلاحیت پروازی توسط سازمان هواپیمایی کشور به شرکت هواپیمایی معراج درباره برقراری پرواز ایران به آمریکا گفت: سیاست سازمان هواپیمایی کشوری بین المللی، گرفتن ارتباط با کلیه نقاط جهان است که این امری اجتناب ناپذیر است.

سازمان به دنبال افزایش تردد و پرواز برای کلیه نقاط دنیا است.

***اعطای اولین گواهینامه مدیریت تداوم صلاحیت پروازی به شرکت هواپیمایی معراج

وی درباره اعطای اولین گواهینامه مدیریت تداوم صلاحیت پروازی توسط سازمان به شرکت هواپیمایی معراج گفت: یکی از مزیت های که این ایرلاین داشت تجمیع صاحبان فکر و تجربه در این صنعت بود و کسانی دراین شرکت هواپیمایی حضور دارند که سه دهه سابقه در این حوزه دارند و در عرصه های مختلف تعمیر و نگهداری هواپیما فعالیت های مهمی را انجام داده و تخصص دارند.

****آغاز اجرایی شدن استاندارد part m در صنعت هوانوردی کشور

وی با بیان اینکه امروز آغاز اجرایی شدن استاندارد part m در صنعت هوانوردی کشور را به نظاره نشستیم گفت: شرکت هواپیمایی معراج توانست با اتکا به توان متخصصان خود مهم ترین و جامع ترین تاییدیه را در فرایند استاندارد خط هوایی و تامین و تداوم صلاحیت پروازی کسب کرده و در واقع آغاز اجرای رسمی استاندارد و part m را سبب شود.

****شروع تحول وحرکتی نو در صنعت هوانوردی کشور

پهلوانی تاکید کرد: حرکتی که سازمان در جهت ارتقای ایمنی و هماهنگی با استانداردهای بین المللی آغاز کرده محدود به شرکت هواپیمایی معراج نیست و شروع تحول وحرکتی نو را در صنعت هوانوردی کشورمان نوید بخش است.

*****آزادسازی نرخ بلیت هواپیما به کجا رسید؟

رییس سازمان هواپیمایی کشور همچنین درباره آزادسازی نرخ بلیت هواپیما نیز گفت: براساس بند ب ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم، دولت مکلف است آزادسازی قیمت ها را داشته باشد و در این راستا بسترسازی های مناسب را در این زمینه انجام دادیم و سال گذشته نرخ بلیت ها را به طور میانگین ۶۵ درصد افزایش دادیم که این افزایش مطلوب در بسترسازی اجرای این بند از قانون بود.

وی ادامه داد: یکی از موارد دیگر بحث تنوع قیمت ها بود که در این زمینه ما کف قیمت ها را برداشتیم.

پهلوانی رتبه بندی شرکت های هواپیمایی را از دیگر اقدامات مهمی برشمرد و این فعالیت ها را زمینه ساز آزادسازی برای قیمت گذاری عنوان کرد

****توسعه ناوگان هوایی کشوردر اولویت قرار دارد

رییس سازمان هواپیمایی کشور درباره توسعه ناوگان گفت: امسال شاهد ورود ۲۲ فروند هواپیما بودیم که با توجه به برنامه های پیش رو شاید بتوانیم به بیشتر از میزانی که در چشم انداز ۱۴۰۴ پیش بینی شده دست یابیم.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: شورای عالی هواپیمایی کشوری دنیا که چندی پیش در ایکائو تشکیل شد به صورت شفاف اصرار بر ایجاد محیط پاک و ایمن برای شرکت های هواپیمایی دارد که براین اساس مصوبه ای را هفته گذشته ارائه دادند که ما آن ها را به شرکت های هواپیمایی ارسال می کنیم تا شاهد وجود هواپیماهای نو و در واقع نوسازی جدی در ناوگان هوایی کشور باشیم.

*****شرایط دریافت وام توسط ایرلاین ها از صندوق توسعه ملی

همچنین زنگنه مدیر عامل شرکت هواپیمایی معراج نیز در جمع خبرنگاران با بیان این که تا پایان سال ۳ یا ۴ فروند هواپیما به ناوگان این شرکت اضافه می شود درباره شرایط دریافت وام توسط ایرلاین ها از صندوق توسعه ملی گفت: شرایط صندوق برای گرفتن وام توسط شرکت های هواپیمایی سخت است و به دنبال آنیم که دولت تغییراتی در این آیین نامه ایجاد کند.