به گزارش پارس به نقل از ایسنا، افشین عزیزی - عضو جامعه‌ی تورگردانان ایران - درباره‌ی وضعیت موجود گفت: به‌شدت با مشکل زیرساخت مواجهیم و تا این مشکل حل نشود، نباید اجازه دهیم گردشگران به‌شکل لجام‌گسیخته‌ای به کشور وارد شوند، چون در این صورت فقط آبروی مملکت می‌رود.

او که مدیر یک شرکت گردشگری زیرمجموعه‌ی بنیاد مستضعفان است که دولتی تلقی می‌شود و به اعتقاد بسیاری، از خدمات متمایزی بهره‌مند می‌شود، گفت: با وجود آن‌که بزرگ‌ترین زنجیره‌ی هتلی، زیرمجموعه‌ی بنیاد مستضعفان است و شرکت گردشگری ما نیز به آن وابسته است، اما برخلاف تصور دیگران، واقعیت این است که هتل‌های زیرمجموعه‌ی بنیاد هیچ اولویتی برای آژانس ما قائل نیستند و ما هم مانند سایر آژانس‌ها با مشکل زیرساخت، بویژه در بخش اقامت روبه‌رو هستیم.

او با اشاره به کیفیت پایین خدمات، بخصوص در هتل‌ها‌، گفت: ما به کشورهای دیگر رفته‌ایم و می‌دانیم استاندارد هتل، آن هم در هتل‌های چهار و پنج ستاره چیست، ستاره‌ی هتل‌ها معمولا براساس یکسری استاندارد و امکانات تعیین می‌شود؛ اما به‌جز این، یک ویژگی در نظام هتلداری جهان، عمومیت دارد که رعایت نظافت است.

او گفت: متأسفانه 60 درصد عکس‌هایی که گردشگران و آژانس‌های خارجی به نشانه‌ی تذکر و اعتراض برای ما می‌فرستند، به بهداشت داخل اتاق‌ها و بخصوص سرویس‌های بهداشتی هتل‌ها مربوط است.

عزیزی گفت: ما تقریبا هفته‌ای 200 گروه داریم که دست‌ کم یک گروه به وضعیت کیفیت و بهداشت خدمات اعتراض و درخواست غرامت می‌کند و ما نیز حداقل هفته‌ای به یک گروه گردشگری غرامت می‌پردازیم.

او در ادامه پیشنهاد کرد: دولت با هزینه‌ی کمی می‌تواند به بازسازی هتل‌ها کمک کند‌، استانداردهایی را بگذارد و جریمه‌هایی را نیز برای هتل‌هایی که معترض و شاکی دارند، تعیین کند.

عزیزی گفت: هتل‌ها در گذشته می‌گفتند میزان اشغال آن‌ها پایین است و نمی‌توانند امکانات و ساختمان خود را بازسازی کنند؛ اما حالا که میزان اشغال هتل‌ها بالا رفته، می‌توانند به بازسازی و رفع مشکلات بپردازند‌. این کار به هم خودشان و هم به توسعه‌ی صنعت گردشگری و افزایش تعداد گردشگران کمک می‌کند و اصلا موضوعی یک‌طرفه نیست.