به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در بندرعباس افزود: در پرتو این امنیت سرمایه گذاری‌های ارزشمندی در استان صورت می‌گیرد که موجب توسعه یافتگی این استان می‌شود.

وی گفت: توسعه یافتگی در حوزه‌های مختلف، گامی مؤثر برای پیشرفت این استان است.

رئیس جمهور گفت: در هرمزگان ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله گردشگری، اقتصادی و صنعت و معدن وجود دارد که با راه اندازی و توسعه آن، وجود فقر، بیکاری و محرومیت در استان معنا ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ایراهیم رئیسی افزود: باید با فعال شدن این ظرفیت‌ها، شاهد از بین رفتن بیکاری باشیم.

وی گفت: امروز وجود امنیت در استان هرمزگان با حضور مقتدرانه نیرو‌های مسلح، امنیت خلیج فارس را هم بدنبال داشته است.

رئیس جمهور گفت: برقراری امنیت در استان هرمزگان با حضور هوشمندانه نیرو‌های مسلح، موجب امنیت دریا، زمین و هوا شده است.

بیشتر بخوانید: رئیس جمهور وارد بندرعباس شد

آقای رئیسی افزود: تاریخ شکل گیری استان هرمزگان با ایستادگی، مقاومت، شجاعت و شهامت مردم این منطقه ثبت شده است.

وی گفت: پیش از این مشکلات و نیاز‌های استان با حضور هیات‌های اعزامی شناسایی شده است.

 

بازدید سرزده رئیس جمهور از منطقه سیل زده توکهور و هشتبندی

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نخستین برنامه سفر دو روزه خود به استان هرمزگان به صورت سرزده از منطقه سیل زده توکهور و هشتبندی شهرستان میناب بازدید و با مردم این منطقه دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور گفت: خوشبختانه با تلاش مردم و امدادگران، سیل در هرمزگان خسارت‌های جانی نداشت.

دکتر رئیسی در جمع مردم بخش توکهور و هشتبندی افزود: خسارت‌های وارده شده به مناطق کشاورزی جبران می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد رونق کشاورزی در این منطقه از هرمزگان از سرگرفته شود.

رئیس جمهور گفت: برخی خواسته‌ها عمومی مردم نیز از جمله بازسازی جاده‌های آسیب دیده از سیل، تقسیمات کشوری و ارتقاء بخش به شهرستان، پیگیری و بررسی می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: خواسته‌های شخصی و نامه‌ها هم، پیگیری می‌شود.

وی با ابراز خوشحالی از حضور در اجتماع مردم خونگرم بخش توکهور و هشتبندی گفت: مردم این منطقه، زن و مرد همه اهل تولید و کشاورزی هستند و صبورانه در این عرصه مشغول به فعالیت اند.

آقای رئیسی افزود: مردم این منطقه روحیه انقلابی دارند و در دولت سیزدهم افتخار می‌کنم که در خدمت شما مردم انقلابی هستم.

 

دیدار رئیس جمهور با مردم زلزله زده فین

آقای رئیسی دومین بازدیداز سفر دو روزه خود را به دیدار با مردم زلزله زده روستای گیشان غربی در بخش فین شهرستان بندرعباس اختصاص داد.

وی دقایقی پیش وارد این روستا شد

گیشان غربی کانون اصلی دو زمین لرزه ۶ و ۳ دهم و ۶ و ۴ دهم ریشتری بود که ۲۳ آبان امسال به وقوع پیوست و به بیش از سه هزار و ۵۰۰ منزل مسکونی در منطقه فین خسارت وارد کرد

رئیس جمهور در این دیدار از روند بازسازی مناطق زلزله زده بازدید کرد و از نزدیک درخواست‌های مردم را شنید.

 

 
 
 

فردا؛ بهره برداری از پالایشگاه نفت سنگین قشم با حضور رئیس جمهور مرحله نخست پالایشگاه نفت سنگین قشم، فردا با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در بازدید از شرکت پارس بهین پالایشگاه نفت سنگین قشم گفت: این جزیره بعنوان هاب انرژی کشور است و مرحله نخست، ظرفیت پالایش روزانه ۳۵ هزار بشکه دارد.

سعید محمد با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز این طرح در سال‌های گذشته از منابع مالی بانک پاسارگاد و صندوق توسعه ملی تامین شده است افزود: مرحله دوم پالایشگاه نفت سنگین قشم نیز با ظرفیت پالایش ۳۵ هزار بشکه، با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی درحال ساخت است.

وی به انتقال نفت سنگین از حوزه سروش به پالایشگاه نفت سنگین قشم اشاره کرد و گفت: سالانه یک میلیون تن قیر، و یک و نیم میلیون تن بشکه نفت سبک آماده صادرات می‌شود که ارزش افزوده برای کشور به همراه دارد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از سرمایه گذاران بخش خصوصی که علاقمند به سرمایه گذاری در بخش نفت هستند خواست، جزیره قشم را در اولویت سرمایه گذاری قرار دهند.

سعید محمد در بازدید از بانکرینگ (تامین سوخت شناور‌های عبوری از خلیج فارس) جزیره قشم افزود: این بخش هم درآمدزایی ارزی برای کشور دارد و به زودی شاهد تراز بانکرینگ با کشور‌های حاشیه خلیج فارس خواهیم بود