به گزارش پارس به نقل از ایسنا این مرجع تقلید در دیدار جمعی از مدیران ارشد شهرداری تهران با تبریک فرارسیدن میلاد امام حسن عسکری(ع)، افزود: حضرت در روایتی می‌فرمایند که تمام شرور و بدی‌ها در مخزنی نهفته شده و قفلی بر آن است، کلید این قفل شراب بوده و بدتر از آن دروغ است.


وی با بیان این که تمام بدی‌ها از دروغ سرچشمه می‌گیرد، افزود: اگر دروغ از جامعه برچیده شود و مردم به دولت و دولت به مردم دروغ نگوید، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد؛ متأسفانه امروزه دروغ رواج پیدا کرده است.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به فراگیری دروغ در جهان، اظهار کرد: بلای بزرگی که در جهان وجود دارد دروغگویی دشمنان نسبت به ملت ایران است، دشمن به دروغ می‌گوید که ایران طرفدار تروریسم است در حالی که ایران برای ریشه کن شده آن کارهای زیادی را انجام داده است.

وی به مسائل هسته‌ای اشاره کرد و ادامه داد: با وجود این که رهبر معظم انقلاب فتوایی مبنی بر حرام بودن استفاده از بمب هسته‌ای صادر کردند اما دشمن فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران را تعبیر به ساختن بمب هسته‌ای می‌کند، دروغ یک دنیا را ملتهب و خراب کرده است.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به مفهوم شهرداری، عنوان کرد: شهرداری یعنی این که شهری در اختیار برخی از مسؤولان است که ظاهر، باطن، مادیت و معنویت را در بر می‌گیرد، شهر همانند یک انسان نیاز به غذا، لباس، آموزش و تربیت دارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که وظایف شهرداری‌ها از وزارت خانه‌ها سنگین‌تر است، خاطرنشان کرد: اگر شهرداری صالح باشد، شهر نیز آباد می‌شود اما اگر شهرداری‌ها صالح نباشند شهرها ویران خواهند شد.

وی به ضرورت پرداختن شهرداری‌ها به مسائل معنوی و فرهنگی اشاره کرد و یادآور شد: زمانی تصور می‌شد که کار شهرداری‌ها فقط مسائل خدماتی است اما خوشبختانه امروز به این نتیجه رسیده‌اند که باید کارهای فرهنگی نیز انجام شود.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که جنبه‌های معنوی باید تقویت شود، گفت: اگر جامعه بر اساس مبانی اسلام تربیت شوند به عنوان مثال مردم به درختان و جاده‌ها آسیب نزنند، جنبه‌های معنوی و فرهنگی بر جنبه‌های دیگر اثر گذار است.

وی با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) در زمینه ابواب ایمان افزود: حضرت فرمودند که ایمان 74 باب دارد که مهمترین آن توحید و پایین‌ترین آن زدودن موانع و آلودگی‌ها از جاده‌ها است، اگر شهرداری‌ها به مسائل فرهنگی اهمیت دهند به یقین در بقیه مسائل کار آسان‌تری خواهند داشت، هراندازه که روی کارهای معنوی و فرهنگی سرمایه گذاری شود، ارزش دارد.

این مرجع تقلید با بیان این که اگر کسی می خواهد دیگران را تربیت کند نخست باید به فکر تربیت کردن خود باشد، اظهار کرد: انسان نخست باید به فکر خودش باشد، همه ادارات و وزارتخانه‌ها باید اصلاح و تربیت را از درون خود شروع کنند که اصلاح جامعه برایشان آسان باشد.

وی با اشاره به این که ارتباط هیچ نهادی با مردم بیشتر از شهرداری نیست، ادامه داد: باید سعی شود که مردم از کارها راضی باشند، برخی از کارها و قوانین نیاز به روشنگری و خبر رسانی دارند، برنامه‌ها باید عادلانه بوده و توأم با راهنمایی مردم باشد تا سبب جلب رضایت آنها شود، شهرداری ها باید از اقشار ضعیف جامعه بیشتر حمایت کنند.