به گزارش پارس نیوز، 

وکیل معجزه نمی کند؛ کار یک وکیل دادگستری در مرحله اول - یعنی مشاوره به منظور قبول وکالت پرونده - این است که با توجه به آنچه موکل می گوید موضوع را تشخیص داده حکم را در متن قوانین و رویه قضایی و احیاناً دکترین اعم از نظر اساتید، روش و عملکرد دادگاهها و نظریات مشورتی اداره حقوقی قوه قضاییه و...) بیابد و موضوع را بر حکم منطبق کند. تشخیص موضوع بسیار مهم است؛ اگر موضوع به درستی تشخیص داده شود، یافتن و انطباق حکم آسان خواهد بود. مثلا عدم تمکین از طرف یک خانم دوشیزه و یک خانم غیر دوشیزه، حکم یکسانی ندارد گرچه موضوع هر دو تمکین است. یا مثلا در خصوص شکایت کلاهبرداری در فضای مجازی گاهی تفاوت وجود دارد؛ در یک جا کلاهبرداری صدق می کند اما ممکن است در جای دیگر پرونده حقوقی (الزام به انجام تعهد یا استرداد وجه)  باشد و عنوان کلاهبرداری صحیح نباشد.

IMG_20180904_104319

کدام وکیل؟ لیسانس حقوق برای شغل وکالت دادگستری کافی است گرچه لازم هم می باشد. وکلای دارای مدرک کارشناسی ارشد و وکیل دکتر در حقوق هم به تعداد قابل توجهی وجود دارند. اما خوب و خبره بودن وکیل ارتباط چندانی با مدرک دانشگاهی وی ندارد. وکالت با تدریس علم حقوق متفاوت است؛ وکالت آمیخته ای است از هوش اجتماعی و هیجانی، حاضرالذهن و مسلط بودن وکیل به قوانین کاربردی، تجربه مفید و موثر وکیل در دادگستری و خارج از دادگستری، ارتباطات سالم و سازنده، پیگیری بجا و موثر. وکیل پایه یک دادگستری می تواند در چندین شاخه از وکالت فعالیت تخصصی داشته باشد و این بستگی به توانایی های وکیل دارد: یک وکیل جرایم رایانه ای گرچه وکیل کیفری است اما می تواند وکیل خانواده نیز باشد؛ مخصوصا در وضعیت کنونی که بسیاری از روابط نامشروع زوجین با فضای مجازی بویژه تلگرام و اینستاگرام مرتبط شده است.

طلاق: یکی از پرونده های شایع وکیل خانواده، طلاق است (طلاق یکطرفه، طلاق توافقی) اما اینکه مرد یا زن، چه زمانی نباید به دنبال طلاق باشد؛ کجا باید مهریه گرفت و کجا بذل کرد؛ کجا شکایت کرد کجا صلح و سازش؟ اینها را وکیل کارکشته بهتر می داند.

جرایم رایانه ای: آیا دیلیت اکانت تلگرام، اینستاگرام، واتس اپ و ... می تواند متهم را از مجازات نجات دهد؟ اسکرین شات کجاها به کار می آید؟ در کدام شکایتها حساب بانکی طرف شکایت را مسدود می کنند؟ ممنوع الخروجی، جلب و بازداشت چطور؟ راههای گریز از منع تعقیب و جلب به دادرسی کدامند؟ اعاده حیثیت و افترا، نشر اکاذیب و تهدید با چه دلایلی موثر است؟

تخلفات انتظامی و صنفی: شکایت از وکیل و شکایت از پزشک به چه نتیجه ای می رسد؟

مشاوره و قراردادنویسی: نوشتن کدام قراردادها را به وکیل دادگستری بسپاریم؟ کجا برای وکیل گرفتن هزینه نکنیم؟ در معامله وکالتی به چه چیزهایی دقت کنیم؟

چگونه بفهمیم وکیل راست می گوید؟ اگر وکیل بگوید من این دعوا را می پذیرم و حق الوکاله هم فلان قدر است که پس از پیروزی قطعی در دعوا خواهم گرفت؛ نحوه عمل این وکیل در پذیرش این پرونده ایراد قانونی ندارد. اما اگر وکیل بگوید من این دعوا را قبول می کنم و حتما حکم برائت شما را خواهم گرفت یا حکم دادگاه را به نفع شما خواهم گرفت مبلغ... هم حق الوکاله من است که باید در زمان امضای وکالتنامه بپردازید؛ نحوه عمل این وکیل در پذیرش پرونده ایراد قانونی دارد و حتی جرم محسوب می شود. تعهدی که وکیل در قبال موکل دارد استفاده از تمام توان علمی و فکری و فنی خود برای پیشبرد کار موکل است در ازای دریافت حق الوکاله بدون توجه به نتیجه کار. گرچه شاید بتوان گفت که حصول نتیجه مهمترین بخش وکالت یک وکیل است؛ اما نه به هر قیمتی. معمولا قرارداد مالی که با وکیل تنظیم می شود مشخص کننده ی نحوه ی کار آن وکیل می باشد.

موسسه حقوقی وکیل سرا با نام "فریاد دادپویان" در اداره ثبت شرکتها با شماره ثبت 41340 و شناسه ملی 14006686804 به ثبت رسیده با مسئولیت و مدیریت مصطفی محمدی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی عضو کانون وکلای دادگستری مرکزدر حوزه‌های مختلف وکالتی فعالیت تخصصی می نماید. در برخی از موضوعات تخصصی، معدودی از وکلای دادگستری (اعم از وکیل پایه یک دادگستری و قاضی بازنشسته دادگستری: قاضی سابق دادگاه تجدیدنظر و دیوان عالی کشور) مواردی به صورت مستشاری و در مواردی قبول و اعلام وکالت در پرونده، همکاری و حضور موثر دارند. با توجه به تمایل و درخواست اکثر موکلین، سایت وکیل سرا اغلب تحت لوای دفتر وکالت مصطفی محمدی وکیل پایه یک دادگستری خدمات حقوقی و قضایی ارائه می نماید. آدرس وب سایت : www.Vakilsara.ir