به گزارش پارس نیوز، 

14

در باب صنعت نفت و انرژی شهاب دادگرنژاد بیانیه ای را منتشر کرد در آن بیانیه اعلام کرد برای جلوگیری از فروش نفت خام باید ظرفیت پالایش روزانه را به 3 میلیون بشکه برسانیم علاوه بر این باید بر روی بازار های هدف و بازار های همسایه مطالعه دقیق داشته باشیم تا زمینه را برای صادر کردن نفت آماده کنیم.

صحبت های شهاب دادگرنژاد در مورد اقتصاد مقاومتی

در طی بیانیه ای که مقام معظم رهبری درباره اهداف اقتصاد مقاومتی بیان کردند یکی از سیاست های مهم جلوگیری از فروش نفت خام است. مقام معظم رهبری همواره در سخنرانی های خود درباره خود کفایی در تولید بنزین نیز تاکید کرده اند. با برنامه ریزی درست می توانیم علاوه بر دست یافتن به این اهداف جزو صادرکننده های بنزین جهان قرار بگیریم.

شهاب دادگرنژاد (2).jpg

شهاب دادگرنژاد کارشناس نفت و انرژی در بیانیه خود تاکید کرده است که باید صنعت پالایش در کشور بطور اساسی تغییر کند. پالایشگاه های کشور از استاندارد های جهانی دور شده است. یکی از دلایل دور شدن از این استاندارد ها پایین بودن عدد نلسون است.

شهاب دادگرنژاد کارشناس نفت و انرژی در رابطه با عدد نلسون این گونه تعریف کردند : عدد نلسون در حقیقت به میزان پیچیدگی پالایشگاه ها گفته می شود. در یک پالایشگاه اگر عدد نلسون بالایی داشته باشند آنگاه می توان محصول با کیفیت و با ارزشی را تولید کرد. اما اگر در پالایشگاهی این عدد نلسون پایین باشد در نتیجه محصول تولید شده کم ارزش و کم کیفیت خواهد بود که همان نفت کوره و مازوت است که در ایران بیشترین تولید را دارد.

برای رفع این مشکل وی پیشنهاد استفاده از واحد های RFCC  را داده است. اما متاسفانه به دلیل تحریم بودن ایران و سو مدیریت های گذشته استفاده از این واحد ها امکان پذیر نشد جز در پالایشگاه اراک که از این واحد ها استفاده می کنند.

شهاب دادگرنژاد مدیر سابق هماهنگی، بازاریابی و امور بین الملل حفاری شمال باتوجه به سهم نفت کوره و مازوت در پالایشگاه های ایران بیان کرد : نشانه عقب ماندگی در صنعت پالایش نفت ایران را می توان از رکورد شکنی در تولید نفت کوره و مازوت دید. اما در کشور های شرق آسیا این فراورده ها را خریداری می کنند و توسط RFCC ها به بنزین تبدیل می کنند.