به گزارش پارس به نقل از راز، درمان های خانگی بسیاری وجود دارد که موجب رهایی از چروک پوست یا کاهش آن می شود. در این مقاله قصد داریم به نکاتی جهت کاهش چروک دور چشم اشاره کنیم. از آنجا که پوست دور چشم، بسیار حساس است، پس حتماً پیش از استفاده از هر ماده ای، اندکی از آن را روی بخشی کوچک از پوست امتحان کنید و بعد در صورت عدم بروز حساسیت، از آن استفاده کنید. موادی که در زیر به آنها اشاره می شود، در رفع یا جلوگیری از بروز چین و چروک دور چشم، تاثیر شگرف دارد.

۱. روغن هسته انگور:

این روغن مرطوب کننده، برای ترمیم لایه های زیرین پوست و بهبود اثر زخم، موثر و در عین حال بسیار مغذی است. روغن دانه انگور با چین و چروک مبارزه و پوست را احیا می کند. روغن انگور سرشار از آنتی اکسیدان (پروآنتوسیانیداز) است که در بازگردانی پوست به حالت اولیه، نقشی موثر ایفا می کند. به همین خاطر بسیاری از خانم ها از آن استفاده می کنند. اگر آب انگور یا روغن آن را روی پوست خشک بمالید، اثر مرطوب کنندگی بالایی دارد و در نتیجه از ایجاد چروک جلوگیری می کند. همان طور که می دانید، پوست های خشک نسبت به چین و چروک آسیب پذیرتر هستند؛ اما ماساژ روزانه چروک های پوست با روغن انگور بسیار موثر است و با استفاده دائمی از آن، پوست چروک نمی شود.

۲. ویتامین E:

ویتامین E می تواند از بروز چروک جلوگیری کند یا آن را کاهش دهد. مکمل ویتامین E حاوی آنتی اکسیدان بوده و چربی آن بسیار غلیظ است. ویتامین E پوست خشک را مرطوب نگه می دارد، زیرا چروک های ریز را محو و از پوست در برابر بروز چین های جدید محافظت می کند. هر شب پیش از رفتن به رختخواب، یک کپسول ویتامین E را سوراخ کنید و روغن داخل کپسول را روی چروک ها بمالید. البته اگر در طول روز، آب انگور، روغن هسته انگور یا آناناس و در شب ویتامین E مصرف کنید، زودتر به نتیجه می رسید.

۳. روغن نارگیل:

روغن نارگیل را روی چروک های پوست صورت بمالید، زیرا تاثیری معجزه آسا دارد.

۴. آووکادو:

آووکادو در محو کردن چروک ها بسیار موثر است. پس بهتر است آن را له کنید و دور چشم روی چروک ها بگذارید تا باعث جوانی پوست گردد.

۵. خیار:

خیار یکی از میوه های بسیار خوب جهت از بین بردن چروک دور چشم و پوست است، زیرا اثر مرطوب کنندگی بالایی دارد. از این رو خیار را حلقه حلقه یا رنده کرده و روی بخش های مورد نظر پوست قرار دهید.

۶. آب پرتقال:

آب پرتقال تازه برای از بین بردن چروک موثر است؛ کافی است پنبه را به آب پرتقال آغشته کنید و آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست بگذارید. این کار را هر صبح و شب انجام دهید. پس از گذشت چند هفته، تغییراتی معجزه آسا در پوست شما نمایان می شود.

۷. روغن کرچک:

روغن کرچک یکی از قدیمی ترین روغن های ضد چروک است که چروک های دور چشم را از بین می برد. شب ها پس از پاک کردن پوست، می توانید روغن کرچک را دور چشم بمالید. این کار را یک تا دو بار در هفته انجام دهید تا چروک ها محو شوند.