به گزارش پارس، فاطمه حسینی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: تنها راه کاهش یا افزایش وزن شمردن کالری بوده و با توجه به اینکه بدن مواد مغذی مختلف را متفاوت پردازش می کند که می توان نتیجه گرفت که تناسب مواد مغذی مهمتر از مقدار غذای خورده یا کل کالری دریافتی بدن است. وی افزود: شمردن کالری، نمادی از کالری مصرفی فرد در طول روز است و تمام این فاکتورها از جمله میزان متابولیسم پایه، ورزش، میزان کل ماهیچه ها و کشیدن سیگار بر روی کالری مصرفی روزانه اثر مهمی می گذارد.

وی خاطرنشان کرد: تعادل میان کالری سوزانده شده و مصرفی از موضوع بسیار مهمی برخوردار است زمانی که این تعادل کالری باشد وزن به صورت ایده آل و پایین تر ظاهر می شود.

وی یادآور شد: مصرف وعده های غذایی به منظور اینکه گرسنگی پدیدار نشود و در معرض پرخوری قرار نگیرید، به کاهش وزن کمک بسیار مهمی می کند.

وی اظهار داشت: انجام حرکات ورزشی به رسیدن به کاهش وزن به خصوص در مناطقی از بدن فرد که چربی بیشتری دارند را تسهیل کند و به بهترین نتایج کاهش چربی با ورزش و رژیم دقیق خواهد رسید.

حسینی اذعان داشت: هنگام استفاده از وعده ها و میان وعده های کوچک میزان انرژی دریافتی از زمانی که سه وعده غذایی بزرگ خورده می شود افزایش پیدا نمی کند.