به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر زهرا حلاجی متخصص پوست و مو گفت: با نزدیک شدن هوای سرد ممکن است افراد زیادی دچار خشکی و ترک لب شوند و در این مواقع مالیدن اندکی وازلین یا پماد آ+د بر روی لب ها موجب نرمی آنها می شود این نکته را به ویژه در زمستان که لب ها دچار خشکی و ترک خوردگی و سرمازدگی می شوند با یاد داشته باشید اندکی وازلین یا پماد آ+د موجب تسکین و التیام ترک خوردگی لب ها می شود.

وی گفت: اگر دچار زخم گوشه لب شده اید مقداری الکل کامفر از داروخانه خریداری کنید و روزی سه بار با پنبه روی ضایعه بمالید البته اگر عفونی باشد باید به پزشک مراجعه نموده و آنتی بیوتیک مناسب دریافت کنید.

وی افزود: اما لب های خشک و ترک خورده می توانند نشانگر حالت های مختلف و بیماری هایی مثل دیابت یا هرپس یا بیماری کرون باشند.

دکتر حلاجی در ادامه افزود: همه ما می دانیم که بودن در هوای خیلی گرم یا سرد ممکن است باعث شود لب های شما خشک و ترک خورده شود اما گاهی مسئله به این سادگی ها نیست و گاه این حالت می توانی نشانگر وضعیتی خاص باشد. حواس تان باشد که اگر این وضعیت برای مدتی طولانی باقی ماند و دلیل خاصی برای آن پیدا نکردید حتما با پزشک مشورت کنید و همچنین زمانی که هوا خیلی سرد و لب هایتان ترک خورده است آن ها را مدام خیس نکنید زیرا این کار وضعیت آن را بدتر می کند.