به گزارش پارس به نقل از ایسنا، دکتر" قاسم جان بابایی" امروز پنج شنبه ۱۱ مهر ماه در افتتاحیه این مراسم در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اهمیت بیماری فشار خون بالا اظهار کرد: این بیماری می تواند زمینه ساز بیماری های دیگر از جمله سکته قلبی شود.

 

 

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: راهکارهای پژوهشی در زمینه های سن شروع فشارخون بالا، ارایه الگوریتم درمانی کارآمد و توصیه های پیشگیرانه می تواند جهت دهی مناسبی برای پیشگیری و کاهش میزان ابتلا به این بیماری باشد.

 

 

 

وی یادآور شد: برگزاری همایش هایی از جمله راهکارهای ارتقاء سلامت، زمینه مناسبی برای برخورداری افراد جامعه را در راستای توسعه سلامت فراهم می کند.

 

 

 

جان بابایی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه پزشک خانواده را در رسیدن شعار بهداشت جهانی مبنی بر" جدی گرفتن فشار خون" موثر است و از اصول و پایه های پزشک خانواده تشخیص بیماری هایی است که در صورت نادیده گرفتن آنها، به معضلی در جامعه تبدیل می شوند.

 

 

 

به گزارش ایسنا چهارمین همایش سراسری راهکارهای ارتقاء سلامت و چالش ها با محوریت فشار خون بالا، با حضور اساتید و صاحب نظرانی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور از جمله تهران، اصفهان، مازندران، بابل، جندی شاپور اهواز، بوشهر، گلستان، گناباد، اراک، تربیت حیدریه، شهرکرد و سمنان تا فردا ۱۲ مهرماه در سالن آیت الله کوهستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه خواهد یافت.