به گزارش پارس به نقل از سیب سبز،

چسب درمانی علیه زگیل

درمان زگیل با چسب لاستیکی

چسب لاستیکی به دلیل داشتن ماده چسبی باعث نرم شدن زگیل می شود و شما می توانید آن را به راحتی از روی پوست جدا کنید. طبق نتایج یک مطالعه از روی پوست جدا کنید. طبق نتایج یک مطالعه انجام شده در سوئد، در واقع چسب های لاستیکی و پلاستیکی از روش کرایوتراپی در مطب که با فریز کردن، زگیل را جدا می کند هم موثرتر است.

نحوه استفاده: زگیل را با چسب لاستیکی به مدت ۶ روز ببندید، سپس چسب را کنده و زگیل را به مدت ۱۵ دقیقه در آب ولرم قرار دهید. بعد به آرامی به وسیله یک سوهان ناخن یا یک سنگ پا آن را بمالید و به مدت یک شب به آن دست نزنید. در صورتی که زگیل کنده نشد یک دوره دیگر ۶ روزه این روند را تکرار کنید.

اگر اهل کوه هستید

درمان کهیر با مالیدن الکل طبی

یادتان باشد که قبل از رفتن به کوهپیمای و راهپیمایی تفریحی یک شیشه مخلوط آب و الکل طبی تهیه کنید و با خود ببرید. سم گیاه عشقه که باعث ایجاد یک کهیر دردناک می شود، روغنی به نام « اوروشیول» است که مالیدن الکل طبی روی پوست از پخش شدن این سم و ایجاد کهیر دردناک جلوگیری می کند.

نحوه استفاده: مخلوطی از آب و الکل طبی ۷۰ درصد را در یک ظرف اسپری بریزید. بلافاصله بعد از تماس پوست با عشقه ای که ممکن است سمی باشد کمی از این مخلوط را اسپری کنید و بگذارید روی پوست خشک شود.

بهبود سریع

درمان آفتاب سوختگی با سرکه

سرکه سفید معمولی باعث بهبود درد و خارش ناشی از آفتاب سوختگی می شود و حتی می تواند از بروز تاول نیز جلوگیری کند.

نحوه استفاده: اگر آفتاب سوختگی در ناحیه صورت است یک تکه پنبه را در سرکه خیش کنید و روی ناحیه آفتاب سوخته بمالید. اما در صورتی که قسمت وسیع تری از پوست بدن تان دچار آفتاب سوختگی شده است یک دستمال کاغذی بزرگ یا یک لیف پارچه ای را به سرکه آغشته کرده و به مدت ۱۵ دقیقه روی آن قسمت بگذارید بماند.

ضد درد گزشی

درمان خارش جای نیش حشرات با موز

قسمت سفید داخل پوست موز باعث رفع خارش و رطوبت رسانی به پوست آن ناحیه می شود و می تواند باعث کاهش حساسیت وضع گزش حشرات شود.

نحوه استفاده: قسمت داخلی پوست موز را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه مستقیماً روی منطقه ای که می خارد، بگذارید.

روغن زیتون روی لب های شما

درمان خشکی و ترک خوردگی لب با روغن زیتون

روغن زیتون دارای میزان زیادی اسیدهای چرب امگا۳ بوده که سلول های پوست به راحتی می توانند آن را جذب کنند و خشکی و بد حالت شدن آنها را از بین برود.

نحوه استفاده: هر چند ساعت مقداری روغن زیتون را روی لب های خود بمالید و این کار را تا زمانی که لب هایتان کاملاً نرمی خود را به دست آورد، تکرار کنید.

خوشمزه ترین درمان دندانی

درمان دندان های زرد شده با توت فرنگی

غیر از خوشمزگی، توت فرنگی خاصیت دیگری هم دارد که شما را به خوردن آن تشویق می کند؛ توت فرنگی حاوی فیبرهایی است که مثل یک پاک کننده سطحی باکتری ها را از روی دندان های شما پاک می کند. باید بدانید توت فرنگی دارای اسید مالیک یعنی همان ماده سفید کننده در خمیردندان است که لکه ها را از روی دندان ها پاک کرده و آنها را سفید می کند.

نحوه استفاده: یک عدد توت فرنگی را با یک قاشق چایخوری سودا له کرده و به شکل پوره در بیاورید، سپس با مسواک آن را روی دندان هایتان مالیده و بگذارید ۲ دقیقه بماند و بعد هم با خمیردندان معمولی مسواک بزنید. یادتان باشد بیش از یکی، دو بار در هفته این کار را انجام ندهید (زیاد انجام دادن این کار باعث آسیب رساندن به مینای دندان می شود. )

خربزه به پای تان بدهید

درمان ترک پا با خربزه

خربزه و نوع درختی آن و سایر اعضای این خانواده حاوی آنزیم هایی هستند که به نرم شدن و جدا شدن لایه های ترک خورده پوست کمک می کند.

نحوه استفاده: تکه هایی از خربرزه را در یک کاسه بزرگ یا یک سطل له کرده و به شکل پوره در آورید. پاهایتان را به مدت ۳۰ دقیقه در این پوره قرار داده و بعد آب بکشید و با یک کرم مرطوب کننده آنها را چرب کنید.

چای درمانی

درمان ورم پوست با چای سبز

آیا می دانید که تئین و کافئین موجود در چای باعث کاهش تورم و التهاب موضعی می شود؟ این را هم بدانید که چای سبز به دلیل داشتن EGCG (یک ترکیب ضدالتهابی) از انواع دیگر چای موثرتر است.

نحوه استفاده: چای کیسه ای استفاده شده را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید و سپس آن را روی ناحیه متورم قرار دهید.

اگر سیگاری هستید…

درمان ناخن های زرد شده با پراکسید هیدروژن

این ترکیب طبیعی باعث سفید شدن ناخن های شما می شود.

نحوه استفاده: یک قاشق غذاخوری پراکسیدهیدروژن ۳ درصد را با ۲ قاشق غذاخوری سودا مخلوط کنید. سپس یک تکه پنبه را در این مخلوط خیس کرده و روی ناخن هایتان بمالید. این کار را هر روز تکرار کنید تا زمانی که ناخن های شما کاملاً سفید شوند که معمولاً این روند یک هفته یا بیشتر طول می کشد.