به گزارش پارس ، به نقل ازباشگاه خبرنگاران، دکتر محمد جلیلی افزود: برنامه مصرف میوه در هنگام سحر و سبزیجات (ضدعفونی شده) به هنگام افطار را با توجه به گرمای هوا و برای رفع تشنگی رعایت کنند.

وی بیان داشت: غذای سحر و افطاری نباید پرحجم، پرچرب و دیرهضم باشد و از آشامیدن آب سرد در شروع افطار خودداری شود.

مسئول درمانگاه امام حسین (ع) نیشابور ادامه داد: فرد روزه دار نباید همراه غذا مایعات و آب زیاد بنوشد چون سبب رقیق شدن شیره گوارشی و دشواری هضم می شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: زولبیا و بامیه و موارد نامطلوب مشابه که با روغن های جوشیده آماده می شود و نباید مصرف شود زیرا برای سلامتی ضرر دارد.

وی یادآور شد: مصرف سبزیجات به صورت خام و پخته، عدم مصرف چای پررنگ، مصرف غذاهای ملین مثل خورشت آلو و کرفس از غذاهایی هستند که به طور کامل پخته نشده و یا در شرایط غیر معمول و خارج از یخچال نگهداری شده است که نباید از آنها استفاده شود.

مسئول درمانگاه امام حسین (ع) نیشابور ادامه داد: افراد روزه دار در هنگام صرف غذای افطار و سحر باید آرامش، عدم صحبت کردن، جویدن کامل، فقدان استرس و توجه کامل به صانع و مصنوع را رعایت کنید.

جلیلی اضافه کرد: بلافاصله پس از صرف غذا یا هنگام گرسنگی، مطالعه نکنید و تا حد امکاندعاهای مخصوص خوردن سحری و افطار را با توجه کامل قرائت کنند.