به گزارش پ ارس به نقل از سلامت نیوز؛ استفاده بیش از حد از تلفن همراه موجب می شود که بدن فرد مدام در حالت غیر فعال و بی حرکت باشد و این امر منجر به افزایش وزن می شود. با پیشرفت تکنولوژی های مختلف قابل نصب روی تلفن همراه، این وسیله به یک ابزار مهیج برای تمام سنین تبدیل شده است. افراد به خصوص نوجوانان زمان زیادی را با تلفن همراه خود می گذرانند.

گشت و گذار در اینترنت، بازی های رایانه ای، ارسال پیامک و موارد دیگر باعث می شود که افراد هنگام استفاده از تلفن همراه متوجه گذر زمان نشوند. بعضی از افراد عادت دارند که هنگام استفاده از تلفن همراه از تنقلات مختلف استفاده کنند و این موضوع نیز فرآیند افزایش وزن را تشدید می کند.

معمولاً هنگام استفاده از تلفن همراه، ستون فقرات و گردن در حالت مناسبی قرار ندارد. پس از ساعت های طولانی استفاده از تلفن همراه، عضلات منقبض می شوند. یکی دیگر از عوامل موثر در ارتباط بین تلفن همراه و افزایش وزن، استفاده از آن در رختخواب است.

افرادی که قبل از خواب از تلفن همراه استفاده می کنند، دیرتر می خوابند و خواب راحت و منظمی ندارند و بی توجهی به ساعات خواب و کم خوابی نیز یکی از مهمترین عوامل چاقی است.

در این تحقیق، بیش از ۵۰۰ کاربر تلفن همراه در سنین و شغل های مختلف مورد بررسی قرار گرفته اند. نتیجه این تحقیق محققان را شگفت زده کرد چراکه برخی از نوجوانان دبیرستانی، بیش از ۱۴ ساعت در روز سرگرم تلفن همراه خود بوده اند. محققان بر این باورند که نسل جدید گوشی های هوشمند منجر به گسترش سبک زندگی بی تحرک شده است.