به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محققان برزیلی دریافتند که انجام متداول فعالیت فیزیکی که حدودا شش هزار قدم در روز باشد باعث می شود سلامت زنان در میانسالی بالا برود. این فعالیت باعث می شود زنان کمتر دچار دیابت و سندروم های متابوسیک شوند.

تحقیقاتی در این زمینه در برزیل انجام شده و در مجله یائسگی به چاپ رسیده است. سندورم های متابولیک، گروهی از بیماری ها و مشکلات قلبی عروقی هستند که باعث ایجاد فشار خون، کلسترول بالا و دیابت نوع دو می شوند. مطالعات نشان داده اند که انجام فعالیت فیزیکی و داشتن زندگی فعال باعث بالا رفتن سطح سلامتی زنان در دوران میانسالی می شود.

تحقیقات پیش از این نشان داده بودند که زنان در روز بین ۱۶ تا ۲۰ هزار کلمه صحبت می کنند. به این ترتیب اگر به ازای هر سه کلمه یک قدم بردارند، می توانند سلامتی شان را تضمین کنند!

محققان از اطلاعاتی که درباره ی مودم شهر passofundo جمع آوری شده بود استفاده کردند. این اطلاعات راجع به ۲۹۲ زن بین سن ۴۵ تا ۷۲ سال بود. این زنان تعداد گام های خود را به مدت هفت روز شمرده بودند. از این افراد تست کلسترول، قند خون گرفته شد و دور کمر و لگن آنها اندازه گیری شد. محققان این افراد را به دو گروه زنان غیرفعال (زیر شش هزار گام در روز) و زنان فعال (بالاتر از شش هزار گام در روز) تقسیم کردند.

در کل متوسط تعداد قدم های همه این افراد در روز پنج هزار و ۲۵۱ قدم بود که متوسط تعداد قدم های زنان فعال ۹ هزار و ۵۹ قدم و متوسط تعداد قدم های زنان غیرفعال سه هزار و ۴۷۲ قدم بود. تجزیه و تحلیل ها رابطه ی بین عدم فعالیت فیزیکی و مشکلات سلامتی را نشان می دهند. این مشکلات عبارتند از: سیگار کشیدن، بالا بودن شاخص جرم بدن، داشتن دور کمر و لگن بزرگ تر. فعالیت داشتن زنان یعنی راه رفتن بیش از شش هزار قدم در روز احتمال بیماری های قلبی عروقی و دیابت دوران میانسالی را کاهش می دهد.

شش هزار قدم در روز تقریبا معادل یک ساعت پیاده روی است.

تحقیقات نشان می دهند که اگر برای خود هدف گذاری را براساس گام ها انجام دهید بهتر از هدف گذاری براساس ساعت نتیجه خواهید گرفت، زیرا کمتر دلهره آور است و راحت تر می توان به آن دست پیدا کرد. می توانید به روش های زیر شش هزار گام در روز راه بروید:

_ کمی دورتر ماشین خود را پارک کنید.

_ از پله به جای آسانسور استفاده کنید.

_ در زمان استراحت خود راه بروید.

_ بعد از ظهرها یا بعد از شام با دوستان و خانواده کمی قدم بزنید.

تحقیقات پیش از این نشان داده بودند که زنان در روز بین ۱۶ تا ۲۰ هزار کلمه صحبت می کنند. به این ترتیب اگر به ازای هر سه کلمه یک قدم بردارند، می توانند سلامتی شان را تضمین کنند!